Υγεία


5 tips για εύκολη απώλεια κιλών μετά τις διακοπές!
5 tips για εύκολη απώλεια κιλών μετά τις διακοπές!

Οι διακοπές του Αύγουστου έχουν περάσει και μαζί με τις καλοκαιρινές αναμνήσεις έχουν μείνει σε αρκετούς ¨σαν ενθύμιο¨ 2-3 παραπανίσια κιλά. Με μικρές διατροφικές αλλαγές και χωρίς πολύ κόπο μπορείτε να απαλλαγείτε από αυτά τα κιλά, χωρίς να χρειάζεται να ακολουθήσετε κάποιο στερητικό πλάνο διατροφής. Το μόνο που χρειάζεται να αλλάξετε από την καθημερινότητα σας είναι:

  • Αύξηση φυτικών ινών
  • Αύξηση της κατανάλωσης νερού
  • Επαρκής Ύπνος
  • Ελαφριά γεύματα το βράδυ
  • Αποτοξίνωση από τη ζάχαρη και τα τηγανητά.

Οι φυτικές ίνες όταν καταναλωθούν προκαλούν φούσκωμα με αποτέλεσμα να μειώνουν την όρεξη, ενώ παράλληλα ρυθμίζουν τη λειτουργία του εντέρου και κατ’ επέκταση την καλύτερη λειτουργία της πέψης των τροφών. Προσθέστε βρώμη στο πρωινό σας, συνοδεύστε τα κύρια σας γεύματα μια πολύχρωμη σαλάτα, προτιμήστε σαν σνακ φρούτα και προσπαθήστε να εντάξετε τον λιναρόσπορο στη διατροφή σας.

Το νερό εκτός του ότι προκαλεί την αίσθηση του φουσκώματος και του κορεσμού, βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού και γενικά όλων των χημικών αντιδράσεων του οργανισμού. Προσπαθήστε να καταναλώνετε τουλάχιστον 1,5 - 2 L νερού ημερησίως. Εάν δεν σας αρέσει η γεύση του νερού προσπαθήστε να προσθέσετε στο νερό σας, χυμό και φέτες λεμονιού, κατεψυγμένα φρούτα και φρέσκο δυόσμο.  

Γνωρίζετε ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους;  Στα άτομα που δεν κοιμούνται πολύ αυξάνεται η ορμόνη γκρελίνη, μια ορμόνη που δίνει την εντολή ότι πεινάμε ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η ορμόνη λεπτίνη, η οποία μας «λέει» πότε έχουμε χορτάσει. Επίσης, ο ύπνος μειώνει την κορτιζόλη η αλλιώς «ορμόνη του άγχους»  και προκαλεί εναποθέτηση του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.  6-8 ώρες ύπνου κατά τη διάρκεια της νύχτας μειώνουν τόσο τα επίπεδα της κορτιζόλης όσο και της γκρελίνης με αποτέλεσμα την ταχύτερη απώλεια κιλών.

Προσπαθήστε να τρώτε ένα ισορροπημένο πρωινό και μεσημεριανό για να σας κρατήσει μέχρι και το βραδύ, ενώ για δείπνο τρώτε κάτι πολύ ελαφρύ. Η βάση σας μπορεί να είναι η πρωτεΐνη με τη συνοδεία σαλάτας όπως πχ. Ψάρι με λαχανικά, κοτόπουλο με σαλάτα, ομελέτα, ή ακόμα και γιαούρτι με λίγους ξηρούς καρπούς και φρούτο. Ιδανικά τρώτε το βραδινό σας σχετικά νωρίς και προσπαθήστε να μην τρώτε κάτι μετά τις  20:00-20:30 το βράδυ.

Κατά τη διάρκεια των διακοπών σίγουρα αυξάνεται η κατανάλωση ζάχαρης και τηγανητών. Προσπαθήστε σιγά σιγά να αποτοξινωθείτε από τα γλυκά και τα παγωτά ενώ αφαιρέστε από την καθημερινότητα σας τα τηγανητά. Εάν καταφέρετε αυτό το βήμα θα προσέξετε ότι σταδιακά θα επανέλθετε στα αρχικά σας κιλά.

Γιάννης Κερίμης BSc, MSc, RDN (USA)



Top News