Πέντε νεκροί στην άσφαλτο σε πέντε ημέρες: «Κανείς δεν έφερε προστατευτικό κράνος» (Βίντεο)

Μια στιγμή, αρκεί. Για να σβήσουν τα όνειρα ενός ανθρώπου στην άσφαλτο. Ποιός θα άντεχε να ακούει τα ουρλιαχτά της μάνας τη στιγμή που της ανακοινώνουν πως δεν θα ξαναδεί ποτέ το σπλάχνο της; Δεν θα τον αγγίξει, να του πει πόσο τον νοιάζεται, πόσο τον αγαπά…
Ανείπωτη τραγωδία… Θερίζει ο μολώχ της ασφάλτου… Τραγωδία στην άσφαλτο… Ηχηροί τίτλοι που έχουν γίνει πλέον σχεδόν μέρος της καθημερινότητας μας. Γιατί; Τι φταίει τελικά για τον «πόλεμο» που κυριαρχεί στους δρόμους; Ποιος είναι τελικά, ο αόρατος εχθρός; Πόσο σημαντική είναι άραγε, η οδική συνείδηση του καθενός από εμάς;
Τις τελευταίες πέντε ημέρες, πέντε συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους. Από την αρχή του έτους, 21 άνθρωποι, θύματα τροχαίων ατυχημάτων. Ο ανθρώπινος παράγοντας παίρνει τα θλιβερά ηνία για τα πλείστα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα…
Το διπλό θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε την Τετάρτη με θύματα δύο μοτοσικλετιστές κρούει για ακόμη μια φορά, τον κώδωνα.
Μάλιστα, όπως ανέφερε στην εκπομπή «Ενημέρωση Τώρα» ο Υπεύθυνος Οδικής Ασφάλειας, Γιώργος Μιλής, τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια δεν έχει σημειωθεί παρόμοιο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με μετωπική σύγκρουση μοτοσικλετιστών σε δημόσιο δρόμο. Υπενθύμισε, ωστόσο πως πριν από δύο χρόνια είχε χάσει τη ζωή του συμπολίτης μας σε μετωπική σύγκρουση μοτοσικλετιστών σε αγροτικό δρόμο.
«Κανείς δεν έφερε προστατευτικό κράνος»
Αναφορικά με τη διπλή τραγωδία ο κ. Μιλής ανέφερε ότι «φαίνεται πως κανένας δεν έφερε προστατευτικό κράνος».
Υπενθυμίζεται πως τη ζωή τους έχασαν ο Χριστάκης Κολοκασίδης, 68 ετών, και ο Βίκτωρας Κουρουφέξης, 23 ετών, από τη Λευκωσία. Το θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 4.00 το απόγευμα της Τετάρτης (15/6), στην οδό Ηρώων, στην περιοχή Μακεδονίτισσας, στη Λευκωσία.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, σε σημείο του δρόμου παρά τη συμβολή με την οδό Ελευσίνος, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, η μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο 68χρονος, στην κατεύθυνση από Έγκωμη προς Λακατάμια, συγκρούστηκε με τη μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο 23χρονος, στην κατεύθυνση από Λακατάμια προς Έγκωμη. Στη σκηνή έσπευσαν μέλη της Αστυνομίας και πλήρωμα ασθενοφόρου που μετέφερε τους 68χρονο και 23χρονο στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος τους.
Πιέζει ο Καρούσος
Στο μεταξύ, έκτακτη ευρεία σύσκεψη για τη Δευτέρα με τη συμμετοχή του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, αρμόδιων Υπηρεσιών/Τμημάτων, της Αστυνομίας και κοινωνικών εταίρων έχει συγκαλέσει ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος με φόντο την οδική ασφάλεια.
Ο κ. Καρούσος, απευθύνει παράλληλα, έκκληση προς τη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση των προτεινόμενων τροποποιήσεων στον περί Άδειας Οδήγησης Νόμο και τον περί Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων και άλλων Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας (Τροποιητικό) Νόμο του 2021, το συντομότερο δυνατό.
Η ψήφιση των νομοθετικών αλλαγών θα διασφαλίσει επιπλέον ασφαλιστικές δικλείδες για μεγαλύτερη προστασία των χρηστών του οδικού δικτύου και μείωση των οδικών συγκρούσεων και των θανατηφόρων ατυχημάτων, σημειώνει ο κ. Καρούσος.
Τι προνοεί το νομοσχέδιο «Ο περί Άδειας Οδήγησης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022»
Το Αρχηγείο Αστυνομίας – Τμήμα Τροχαίας ήγειρε με επιστολή του, το νομικό κενό που δημιουργήθηκε μετά την ψήφιση του περί Άδειας Οδήγησης Νόμου (Ν130(Ι)/2020), με τον οποίο δημιουργήθηκε νομική ασάφεια ως προς τις ποινικές ευθύνες του εργοδότη όταν ο εργοδοτούμενός του, οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα χωρίς κανονική άδεια οδήγησης. Για την κάλυψη του νομικού κενού που δημιουργήθηκε, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ετοίμασε Τροποποιητικό Νομοσχέδιο.
Το τελικό κείμενο διαμορφώθηκε στην παρούσα του μορφή μετά από αποφάσεις που λήφθηκαν σε έκτακτη συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και μετά από εισηγήσεις του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.
Εκτός από την κάλυψη του νομικού κενού, ρυθμίζεται, επίσης, η διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας, μετά την οποία ο οδηγός, αν δεν λάβει κανονική άδεια οδήγησης, θα πρέπει να υποβληθεί ξανά στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας. Επιπρόσθετα, ρυθμίζεται η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από ένα μαθητευόμενο οδηγό, με τρόπο ώστε οι εκπαιδευόμενοι, όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσικλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών. Τέλος, ρυθμίζεται ότι, τόσο οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί, όσο και oi οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια εργασίας τους, ως οι πιο επιρρεπείς σε τροχαίες συγκρούσεις, πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που ένας μοτοσικλετιστής πρέπει να φέρει.