πριν 14 ώρες
Τίτλοι ειδήσεων, Τετάρτη, 31/05/2023
πριν 14 ώρες
Ο Υπουργός Ενέργειας στην ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΡΑ
πριν 16 ώρες
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΡΑ: Ο Αντρέας Καπαρδής για διαφθορά...
πριν 2 μέρες
ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ, όταν είμαστε στο δημοτικό και στο γυμνάσιο, είμαστε αρκετοί μέσα στις τάξεις. Γύρω στους 25 με 30 στο δημοτικό, μάλιστα πολλές φορές ο ίδιος δάσκαλος έκανε ταυτόχρονα μάθημα σε δύο τάξεις διαφορετικών ηλικιών. Δηλαδή, λόγω… ανώτερης βίας η πρώτη τάξη ενώνετο με τη δευτέρα και στα μισά θρανία κάθονταν οι μεν και στα άλλα μισά οι δε. Ο δάσκαλος παρέδιδε το μάθημα στην πρώτη τάξη, έβαζε στους μαθητές ασκήσεις για να λύσουν ή να διαβάσουν κάποιο βιβλίο και μέχρι να λυθούν οι ασκήσεις ή να ολοκληρωθεί το διάβασμα παρέδιδε μάθημα στους μαθητές της δευτέρας τάξης. Πολλοί και στο γυμνάσιο, πιο σωστά στο σχολείο μου στην Τεχνική Σχολή Λευκωσίας οι μαθητές στην τάξη ξεπερνούσαμε τους είκοσι. Είμαστε πολλοί; Με τα τότε δεδομένα, όχι. Με τα σημερινά, ναι.
ΣΗΜΕΡΑ αν ρωτήσεις δέκα δάσκαλους και δέκα καθηγητές θα ακούσεις και από τους είκοσι παράπονα ότι έχουν πολλούς μαθητές στις τάξεις και δυσκολεύονται όχι μόνο στην παράδοση του μαθήματος, αλλά και στην επιβολή πειθαρχίας. Αυτή τη φράση «είναι πολλοί οι μαθητές στις τάξεις» την ακούς συνέχεια από τους εκπαιδευτικούς. Οι οποίοι βάζουν συνέχεια αίτημα μείωσης των αριθμών αυτών.
ΕΙΧΑ την εντύπωση ότι σήμερα οι μαθητές στις τάξεις και στα δημοτικά και στα γυμνάσια / λύκεια θα είναι γύρω στους 15. Μεγάλος αριθμός; Για μένα όχι. Για τους εκπαιδευτικούς ναι. Εξ ου και όπως προανέφερα, αν ρωτήσεις δέκα ή είκοσι εκπαιδευτικούς θα ακούσεις από όλους το ίδιο ποίημα: Ότι είναι πολλοί οι μαθητές στις τάξεις. Συνεπώς, εκπλάγηκα αφάνταστα όταν άκουσα προχθές τον υπουργό Παιδείας Πρόδρομο Προδρόμου να δηλώνει ότι ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις και στη Δημοτική και στη Μέση Εκπαίδευση μετρούνται στα δάκτυλα των δύο χεριών. Και αυτό γιατί χρόνο με το χρόνο ο αριθμός των εκπαιδευτικών αυξάνεται τη στιγμή που ο αριθμός των μαθητών παραμένει ο ίδιος ή μειώνεται. Υπενθυμίζω τις δηλώσεις του κ. υπουργού (σε εισαγωγικά):
«ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ για ένα σύνολο 109.346 μαθητών και μαθητριών στα δημόσια σχολεία, απασχολούνται 13.975 εκπαιδευτικών. Δηλαδή μεταξύ 2018 και 2022 οι εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία αυξήθηκαν κατά 9,4%, ενώ ο αριθμός των μαθητών μειώθηκε κατά περίπου δύο χιλιάδες».
«ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ προσωπικό στα δημοτικά σχολεία από 4.486 το 2018 αυξήθηκε σε 4.626, δηλαδή κατά 3%, ενώ ο αριθμός των μαθητών παρέμεινε περίπου ο ίδιος, στις 50 χιλιάδες, με μια μικρή αύξηση 0,9%. Δηλαδή, ενώ είχαμε 11,1 μαθητές ανά εκπαιδευτικό στα Δημοτικά το 2018, φέτος έχουμε 10,8 μαθητές. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης έχουν αυξηθεί κατά 84%».
«ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ έχουμε φτάσει φέτος να έχουμε 6,1 μαθητές/-τριες ανά εκπαιδευτικό, ενώ το 2018 είχαμε 7,1 μαθητές/-τριες ανά εκπαιδευτικό. Αυτό συνέβη διότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών στη Μέση Γενική Εκπαίδευση αυξήθηκε μεταξύ 2018 και 2022 κατά 6,4% την ώρα που ο αριθμός των μαθητών/-τριών μειώθηκε κατά 9,6%».
ΚΛΕΙΝΩ με την οικονομική πτυχή του θέματος: «Μέσα από συνεχή αύξηση, το μισθολόγιο για τους εκπαιδευτικούς έχει φτάσει το 2022 σε ύψος €752 εκατ. και προϋπολογίζεται σε €785 εκατ. το 2023, σε σύγκριση με €622 εκατ. που ήταν το 2018, δηλαδή αύξηση 26%», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.
ΑΠΟ τα πιο πάνω στοιχεία, όταν ακούω εκπαιδευτικό να παραπονιέται για το μεγάλο αριθμό μαθητών στις τάξεις θα ξέρω πως να του απαντήσω…