πριν 6 ώρες
OMEGANEWS: Η Άγκυρα ταράζει τα ήρεμα νερά...
πριν 8 ώρες
Δείτε απόψε στο OMEGANEWS (18 Απριλίου 2024)
πριν 14 ώρες
ΤΗΝ ΩΡΑ που ξεκίνησα να γράφω το άρθρο αυτό, για την αύξηση των προστίμων για οδικές παραβάσεις, ο τέως δήμαρχος Στροβόλου Σάββας Ηλιοφώτου ανάρτησε στο διαδίκτυο το εξής κείμενο:
«ΔΙΑΖΥΓΙΟ με την πραγματικότητα της ζωής έχουν πάρει όσοι βουλευτές και άλλοι πιστεύουν ότι με την αύξηση των προστίμων θα μειώσουν στο επίπεδο που μπορεί να γίνει αποδεκτό τις οδικές παραβάσεις! Τα πρόστιμα που έχουμε σήμερα ήταν πιο παλιά πολύ χαμηλότερα και τα ίδια επιχειρήματα ακούγονταν όταν επρόκειτο να αυξηθούν! Η αύξηση των προστίμων είναι η εύκολη λύση των μετρίων που δεν έχουν την ικανότητα να ενδιατρίψουν επί της γενεσιουργού αιτίας των οδικών παραβάσεων. Θυμάται κανείς πόσο ήταν το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση επί του πεζοδρομίου προτού γίνει 85 ευρώ; Έλυσε το πρόβλημα; ΟΧΙ ΑΣΦΑΛΩΣ! Γιατί δεν γίνεται σωστή αστυνόμευση και ο νοών νοήτω…!»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑ την ανάρτηση του κ. Ηλιοφώτου γιατί αυτά που λέει ήταν τα ίδια με αυτά που ξεκίνησα να γράφω κι εγώ. Και αυτή είναι η πραγματικότητα: Όποτε σκοτωθούν μερικοί, αρχίζουν οι φωνές: Πρέπει να αυξηθούν οι ποινές για τους παραβάτες της τροχαίας…
ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ του ’80 που ξεκίνησα τη δημοσιογραφία στην Κύπρο αυτές τις φωνές τις ακούω συχνά. Κάθε λίγο και λιγάκι: «Πρέπει να αυξηθούν οι ποινές…» Και οι ποινές αυξάνονται, αυξάνονται, αυξάνονται… Αυξάνονται συνεχώς, αλλά πρέπει να αυξηθούν και άλλο. Η πολιτική μας απ’ εδώ ξεκινά και απ’ εδώ τελειώνει. «Πρέπει να αυξηθούν οι ποινές…»
ΤΟ ΕΙΠΕ και χθες το υπουργείο Μεταφορών: «Προωθείται νομοσχέδιο για αύξηση των προστίμων στις οδικές παραβάσεις». Επίσης, «θα ληφθούν μέτρα για μείωση των ταχυτήτων κυρίως στο αστικό δίκτυο».
«Η ΑΥΞΗΣΗ των προστίμων είναι η εύκολη λύση των μετρίων που δεν έχουν την ικανότητα να ενδιατρίψουν επί της γενεσιουργού αιτίας των οδικών παραβάσεων» λέει ο κ. Ηλιοφώτου. Πόσο δίκαιο έχει!
ΤΟΣΕΣ δεκαετίες ανησυχούμε για τα τροχαία δυστυχήματα, χιλιάδες φορές φωνάξαμε για αύξηση των ποινών, και αυξάνονται κάθε τόσο οι ποινές, αλλά δεν είδαμε πουθενά να μπαίνει στα σχολεία ένα 45λεπτο υποχρεωτικό μάθημα για την οδική συνείδηση. Και λέω υποχρεωτικό και όχι σαν αυτό με αστυνομικούς που πάνε μια – δυο φορές το χρόνο στα σχολεία (αν πάνε δυο φορές), λένε μερικά τετριμμένα και φεύγουν. Και το υποχρεωτικό σημαίνει και να διαβάζεις και να εξετάζεσαι και να βαθμολογείσαι.
ΔΕΝ ΛΕΩ ότι το υποχρεωτικό αυτό μάθημα θα είναι η λύση του προβλήματος των τροχαίων δυστυχημάτων. Αλλά τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε. Σαράντα τόσα χρόνια ακούω για αύξηση των ποινών, ας ακούσω επιτέλους και για μάθημα οδικής συνείδησης στα σχολεία. Ας βαδίσουμε και στην άλλη πλευρά του δρόμου.
«ΘΑ ΛΗΦΘΟΥΝ μέτρα για μείωση των ταχυτήτων κυρίως στο αστικό δίκτυο» λέει το υπουργείο Μεταφορών. Δηλαδή; Το ανώτατο όριο των 50 χιλιομέτρων θα το κάνουν 40 ή 30; Θα μας κάνουν να πηγαίνουμε με την πρώτη ή τη δευτέρα και να κοιμόμαστε στο τιμόνι;
ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ στους αυτοκινητόδρομους δεν υπάρχει όριο ταχύτητας και τα δυστυχήματα είναι σχεδόν μηδενικά. Τόσους αρμοδίους έχουμε για τις οδικές συγκοινωνίες, μήπως κάποιος από αυτούς ενδιαφέρθηκε να μελετήσει το σύστημα των Γερμανών; Ενδιαφέρθηκε να περπατήσει και στην άλλη πλευρά του δρόμου, ίσως εκεί τα εμπόδια να είναι λιγότερα;