πριν 22 ώρες
Η Αννίτα Δημητρίου στο OMEGANEWS
πριν 23 ώρες
Δείτε απόψε στο OMEGANEWS (24 Απριλίου 2024)
πριν 2 μέρες
Τα δυο δημόσια πανεπιστήμια, το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το ΤΕΠΑΚ, ανακοίνωσαν ότι φέτος θα προσφέρουν αδιάθετες θέσεις (θέσεις που παραμένουν κενές ακόμα και μετά την τρίτη κατανομή) σε παιδιά που έχουν επιτύχει σε διεθνείς εξετάσεις, όπως GCE. Το σκεπτικό το εξήγησε ο Θεόδουλος Ιωάννου (πρόεδρος της ΝΕΔΗΣΥ) στο τελευταίο άρθρο του στην «Αλήθεια», το περασμένο Σάββατο. Δίδονται μερικές χιλιάδες θέσεις στα δύο πανεπιστήμια στους επιτυχόντες των παγκύπριων εξετάσεων. Κάποιες από αυτές μένουν κενές ακόμη και όταν περάσουν τρείς κατανομές, καθώς και η επιλογή των υπεράριθμων με βάσει τα ειδικά κριτήρια. Αντί, λοιπόν, να μείνουν κενές ή να δοθούν σε υποψήφιους με πολύ χαμηλότερες βαθμολογίες, τα πανεπιστήμια έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν τη δεξαμενή των υποψηφίων τους, να δώσουν την ευκαιρία σε παιδιά να ανταγωνιστούν μεταξύ αυτών που έχουν τα ίδια προσόντα για θέσεις στα δημόσια πανεπιστήμια της πατρίδας τους
Τα συνδικάτα των κυβερνητικών εκπαιδευτικών δεν το δέχονται και επιμένουν να εμποδίζουν αυτά τα παιδιά να σπουδάσουν στην πατρίδα τους δωρεάν. Οι τρεις συντεχνίες των δασκάλων και των καθηγητών Μέσης, προειδοποιούν ότι θα λάβουν δυναμικά μέτρα (εις βάρος των μαθητών τους, εννοείται) αν τα δύο δημόσια πανεπιστήμια δεχτούν μαθητές από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, επειδή, δήθεν αυτό αντιβαίνει στον περί διεξαγωγής των Παγκυπρίων Εξετάσεων Νόμο και στους Κανονισμούς των Πανεπιστημίων για εισδοχή στα δύο Πανεπιστήμια.
Δεν έχει σημασία που ο υπουργός Παιδείας και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου διαψεύδουν τα νομικιστικά προσχήματα των συνδικάτων. Σημασία έχει η απαίτηση των συνδικαλιστών να υποδουλώνουν τα ανώτατα πνευματικά ιδρύματα της χώρας. Θα πρέπει να διερωτηθούμε, τονίζει ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου, Τάσος Χριστοφίδης, γιατί ενώ υπάρχουν κενές θέσεις, κάποιοι (τα συνδικάτα) διαμαρτύρονται σε ποιους θα δοθούν. Θέσεις οι οποίες θα δοθούν σε φοιτητές που θα έδιναν χρήματα σε ιδιωτικά πανεπιστήμια είτε στην Κύπρο είτε στο εξωτερικό. Όπως επίσης θα πρέπει να διερωτηθούμε σε ποια χώρα του κόσμου οι εκπαιδευτικές οργανώσεις έχουν το λόγο στα θέματα εισδοχής φοιτητών στα πανεπιστήμια.
Την απάντηση δίνει στο άρθρο ο Θεόδουλος Ιωάννου: «Στην πατρίδα μας ο τομέας της εκπαίδευσης, με εξαίρεση την ανώτατη, χαρακτηρίζεται από βαθιά συντήρηση. Μάλιστα, το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα έντονο στο δημόσιο σχολείο. Οι ραγδαίες αλλαγές στην τεχνολογία αφήνουν πίσω το σχολείο. Ιδιαίτερα, όταν πρόκειται για το σχολείο, που έπρεπε να αποτελεί φορέα συνεχούς ανανέωσης – δεκτικό στις αλλαγές – προκαλεί εντύπωση όταν νοοτροπίες του παρελθόντος το κρατούν αιχμάλωτο αυτής της συντήρησης». Και ο λόγος για τον οποίο παραμένουμε αιχμάλωτοι της συντήρησης και οπισθοδρομικοί είναι γιατί η πάγια ανοχή της πολιτείας έχει αποθρασύνει τα αδίστακτα εκπαιδευτικά συνδικάτα του τόπου.