πριν 17 ώρες
Η Αννίτα Δημητρίου στο OMEGANEWS
πριν 19 ώρες
Δείτε απόψε στο OMEGANEWS (24 Απριλίου 2024)
πριν 2 μέρες
ΗΤΑΝ ΓΥΡΩ στο 2010. Επί διακυβέρνησης ΑΚΕΛ – Χριστόφια. Έκανα Βουλή τότε. Στο χαρτολόι που παίρναμε καθημερινά από το Κοινοβούλιο ήταν και ένα πακέτο καμιά διακοσαριά σελίδων με συμπληρωματικό προϋπολογισμό. Σε όλες τις σελίδες ένα προς ένα τα κονδύλια που ζητούνταν και για ποιο λόγο. Για δρόμους, για μπογιατίσματα κρατικών υπηρεσιών, για επισκευές επίπλων, τέτοια. Δηλαδή, χωρίς δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Και που σπάνια τα διαβάζαμε.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ γιατί, αλλά φτάνοντας στο γραφείο άρχισα να διαβάζω ένα προς ένα τα δεκάδες εκατοντάδες κονδύλια που εζητούντο για έγκριση στον συμπληρωματικό αυτό προϋπολογισμό. Σε κάποιο από αυτά αναγραφόταν σε δυο – τρεις μικρούλικες γραμμές ένα ποσό (δεν θυμάμαι πόσα) και ο λόγος: Για να πληρωθεί η δαπάνη για το ταξίδι του τότε προέδρου Χριστόφια με ιδιωτικό αεροπλάνο. Μου προκάλεσε ενδιαφέρον και το υπογράμμισα με κόκκινη πένα με σκοπό να το διερευνήσω κάποια άλλη στιγμή, όταν θα είχα χρόνο. Και έβαλα το χαρτολόι στο πλάι. Και το ξέχασα.
ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ αργότερα ήμουν καλεσμένος σε κάποιο φιλικό μου πρόσωπο, πρώην αεροσυνοδό των Κυπριακών Αερογραμμών. Στην κουβέντα, μου είπε ότι άκουσε πριν λίγες μέρες στις ειδήσεις ότι ο Χριστόφιας επέστρεψε από το εξωτερικό με ιδιωτική πτήση και ότι αυτό είναι σκάνδαλο, αφού τότε υπήρχαν εν ζωή οι Κυπριακές Αερογραμμές και όλοι οι κρατικοί αξιωματούχοι ταξίδευαν μαζί τους για να τις στηρίζουν αλλά και γιατί τους πρόσφεραν φτηνά εισιτήρια. «Ψάξε το και θα βγάλεις λαυράκι» με παρότρυνε.
ΘΥΜΗΘΗΚΑ τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό που είχα ξεχάσει στο γραφείο. Διερεύνησα το θέμα και ανακάλυψα ότι ο Χριστόφιας ταξίδευε συχνά με ιδιωτικό αεροσκάφος κομματικού στελέχους, χωρίς κανένα έλεγχο… Το ’βγαλα στη δημοσιότητα και έγινε το σώσε. Η τότε αντιπολίτευση με πρώτο το ΔΗΣΥ ζήτησαν εξηγήσεις για το σκάνδαλο αυτό, μάλιστα προχώρησαν και ενέγραψαν και θέμα στη Βουλή, ενώ ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριζε πως τα ταξίδια του Χριστόφια με ιδιωτικό αεροσκάφος ήταν προς το συμφέρον του κράτους.
ΘΥΜΑΜΑΙ τον Χαρίλαο Σταυράκη, τότε υπουργό Οικονομικών. Όταν συζητήθηκε το θέμα στην Επιτροπή Ελέγχου, προσπάθησε να δικαιολογήσει τα ταξίδια του Χριστόφια με ιδιωτικό αεροσκάφος, όχι γιατί ήταν πιο οικονομικά, αλλά γιατί, όπως είπε, για προστασία του θεσμού του προέδρου, γιατί δεν μπορεί ο πρόεδρος της Δημοκρατίας να περιμένει σε κάποια καρέκλα ενός αεροδρομίου, σαν κοινός θνητός, μέχρι να έρθει το αεροπλάνο ή μέχρι να αλλάξει πτήση. Είναι προσβολή για το κύρος του προέδρου, ήταν το επιχείρημά του. Ανέφερε μάλιστα ότι σε κάποιο ταξίδι που έκανε μαζί με τον Χριστόφια ντράπηκε όταν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας υποχρεώθηκε να περιμένει σε αεροδρόμιο του εξωτερικού με τις ώρες μέχρι να ξεκινήσει η πτήση, χωρίς να μπορεί να βγάλει τα παπούτσια ή να ξαπλώσει για να ξεκουραστεί.
ΤΟΤΕ το κλίμα ήταν όπως και σήμερα αλλά σε διαφορετικούς ρόλους. Το ΑΚΕΛ και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δικαιολογούσαν τα ταξίδια του Δημήτρη Χριστόφια με ιδιωτικό αεροσκάφος, κυρίως για προστασία του θεσμού του προέδρου. Και έβαζαν θέμα αγοράς από το κράτος αεροπλάνου για να χρησιμοποιείται για τα ταξίδια του προέδρου και των υπουργών. Ο ΔΗΣΥ και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης επέκριναν τα ταξίδια αυτά με πολυτελή ιδιωτικά αεροσκάφη τη στιγμή που αποκόπτονταν ωφελήματα από πολύτεκνους, φοιτητές και άλλους, επίσης τη στιγμή που η αριστερή κυβέρνηση επέβαλλε νέες φορολογίες…
ΣΗΜΕΡΑ η εικόνα έχει ως εξής: Το ΑΚΕΛ κατηγορεί τα ταξίδια του προέδρου Αναστασιάδη με ιδιωτικό αεροσκάφος και ζητά έρευνα ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τα δικαιολογεί και για εξοικονόμηση χρήματος και για προστασία του θεσμού του προέδρου.