πριν 19 ώρες
OMEGANEWS: Η «Αμάλθεια» έβαλε τη χώρα μας...
πριν 1 μέρα
Ο Υφυπουργός Τουρισμού στην ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΡΑ
πριν 1 μέρα
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΡΑ: Στην τελική ευθεία για τις...
πριν 1 μέρα
Πώς γίνεται το 2023 που βάζουμε GPS για να μην χάνουμε τα κατοικίδιά μας, να μην μπορούμε να ξέρουμε ότι δύο τρένα οδεύουν προς μια καταστροφική σύγκρουση; Πώς γίνεται το 2023 που με μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ παίρνουμε αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται οδηγό να το οδηγεί, που ακολουθεί τις σημάνσεις της τροχαίας και σταματά μόνο του αν πλησιάσει σε ένα ξένο σώμα, να μην υπάρχουν σημάνσεις και sensors στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στους συρμούς της Ελλάδας και να σκοτώνονται δεκάδες άνθρωποι κάτω από τις πιο τραγικές συνθήκες;
Οι «προοδευτικές» δυνάμεις της νήσου άρχισαν από την πρώτη στιγμή να ενοχοποιούν τις ιδιωτικοποιήσεις, επειδή η Ελλάδα ανέθεσε τους σιδηροδρόμους της χώρας σε ιδιωτική, ιταλική εταιρεία, «για να έχουν οι ιδιώτες εύκολο κέρδος». Δεν θα υπεισέλθω στον παράλογο ισχυρισμό ότι υπάρχει κυβέρνηση που απλώς χαρίζει εθνικό πλούτο σε ιδιώτες για να πλουτίσουν και άλλο. Θα σημειώσω, μόνο, πως ο ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος) δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί, δυστυχώς. Ιδιωτικοποιήθηκαν τα τρένα (επιφέροντας στο κράτος 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο με σκοπό να βελτιώσει και τους σιδηροδρόμους της χώρας), αλλά το σιδηροδρομικό δίκτυο, η συντήρηση, η διαχείριση και λειτουργία του παρέμειναν στο κράτος, και αυτός είναι και ο λόγος που από το 2008 δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας που θα απέτρεπαν την προχθεσινή τραγωδία.
Αυτό επιβεβαιώνει και ένας συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μιλώντας στην ΕΡΤ για την προχθεσινή τραγωδία. Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε τη στάση των εργολάβων στη διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην υπάρχουν φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση που να λειτουργούν τα συστήματα μεταξύ τους.
Η υπόθεση θυμίζει Κύπρο, όπου το κράτος δεν μπορεί να προχωρήσει σε κανένα έργο, λόγω των προσφορών, των ενστάσεων, των δικαστικών διαδικασιών, των συντεχνιών και πολλές φορές, λόγω του Τύπου. Αυτά είναι τα άρρωστα συμπτώματα του κρατισμού, που δεν επιτρέπουν στην ανάπτυξη και στην αγορά να προοδεύσουν για τους γνωστούς λόγους που κουραστήκαμε να επαναλαμβάνουμε.
Η Κύπρος βασανίζεται εδώ και πέραν των είκοσι χρόνων να τοποθετήσει κάμερες ασφαλείας στους δρόμους και κατάφερε μόλις πέρσι να τοποθετήσει σε μία και μόνο διασταύρωση. Λόγω, όπως είπε συγκλονισμένος ο Ελλαδίτης μηχανοδηγός, λόγω των προσφορών, των ενστάσεων, των δικαστικών διαδικασιών κ.λπ. που κρατούν το κράτος παράλυτο. Έχει μετρήσει κανείς τα θύματα των τροχαίων που προκλήθηκαν από την έλλειψη καμερών ασφαλείας στους δρόμους μας, για να θέσουμε μόνο ένα παράδειγμα κρατικής ολιγωρίας, λόγω του κρατισμού στον οποίο επιμένουν οι «προοδευτικές» δυνάμεις της νήσου;