Εκπαιδευτικά

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ που την ακούμε καθημερινά τον τελευταίο καιρό λόγω της απεργίας των εκπαιδευτικών: «Το δικαίωμα της απεργίας είναι απόλυτα σεβαστό…» μας λέει και μας ξαναλέει ο υπουργός Παιδείας. Την ίδια φράση την ακούμε πάντα όταν υπάρχει απεργία σε οποιοδήποτε κλάδο.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ όμως «είναι απόλυτα σεβαστό;». Σεβαστό είναι κάτι το σωστό, το δίκαιο, το έντιμο, το ειλικρινές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κύριε Χαμπιαούρη γιατί είναι σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας των εκπαιδευτικών; Είναι σωστό; Όχι. Είναι δίκαιο; Όχι. Είναι έντιμο; Όχι. Είναι ειλικρινές; Όχι. Και αυτό το «όχι» δεν το λέμε εμείς. Μας το λες καθημερινά εσύ. Και έτσι είναι. Συνεπώς, γιατί να είναι σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας των εκπαιδευτικών; Γιατί να είναι σεβαστή μια ανωμαλία;

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ εργαζομένων με τις καλύτερες απολαβές όχι μόνο στην Κύπρο αλλά και σε όλο τον κόσμο. Εργάζονται τρεις – τέσσερεις ώρες την ημέρα. Έχουν ολόχρονα διακοπές πέραν των τριών μηνών. Και το αποτέλεσμα της εργασίας τους μηδαμινό. Αυτό αποτυπώνεται στις διεθνείς εξετάσεις όπου οι μαθητές μας πατώνουν συνέχεια.

ΣΥΝΕΠΩΣ, επαναλαμβάνω, γιατί να είναι σεβαστό το δικαίωμα της συγκεκριμένης απεργίας των εκπαιδευτικών; Όχι, δεν είναι σεβαστό. Και πρέπει να αντιμετωπιστεί δυναμικά. Δεν είναι σεβαστή μια ανώμαλη τακτική κάποιων συνδικαλιστών να ταλαιπωρούν ολόκληρη την κοινωνία και να επηρεάζουν αρνητικά το μέλλον των παιδιών μας.

ΠΡΟΣΕΞΤΕ: Αυτοί οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί έχουν απορρίψει όλες τις συμφωνίες που επιτεύχθηκαν στο Προεδρικό, παρά το γεγονός ότι αρχικά τις υιοθέτησαν. Απέρριψαν και την τελευταία συμφωνία, αυτήν της 6ης Σεπτεμβρίου και γι’ αυτό ξεκίνησαν τις απεργίες. Όμως στη συμφωνία αυτή υπάρχει μια πρόνοια που προβλέπει τις απαλλαγές των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών. Και την πρόνοια αυτή οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί την ΥΙΟΘΕΤΗΣΑΝ. Απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας τα ονόματα των συνδικαλιστών που πρέπει να τύχουν απαλλαγής από την εκπαίδευση. Δηλαδή ενώ απέρριψαν τη συμφωνία, υιοθέτησαν μόνο την πρόνοια εκείνη που τους συμφέρει. Αποδεικνύοντας ότι είναι και συμφεροντολόγοι. Αν δεν ήταν, έπρεπε να αρνηθούν να αιτηθούν απαλλαγές.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ. Ο Χάρης Γεωργιάδης είπε μια μεγάλη αλήθεια. Έστειλε το παιδί του σε ιδιωτικό σχολείο γιατί, όπως είπε, δεν εμπιστεύεται τη Δημόσια Εκπαίδευση αφού οι εκπαιδευτικοί της διορίζονται με βάση τον κατάλογο διοριστέων, δηλαδή επειδή απλά ήρθε η σειρά τους και όχι επειδή έχουν επιλεγεί με βάση κριτηρίων.

ΑΝΤΙ αυτή η δήλωση να προβληματίσει τους εκπαιδευτικούς, προκάλεσε την οργή τους εις βάρος του υπουργού Οικονομικών. Και έχουν άδικο. Γιατί αυτός ο καταραμένος κατάλογος είναι η κυριότερη αιτία για την αποτυχία της εκπαίδευσής μας. Εφαρμόστηκε πριν από σαράντα τόσα χρόνια και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αρνούνταν την κατάργησή του με τα επιχείρημα ότι εξασφαλίζει την αξιοκρατία. Σαν αποτέλεσμα, βλέπαμε και βλέπουμε και σήμερα να διορίζονται στην εκπαίδευση όλοι οι εκπαιδευτικοί, ασχέτως αν είναι πενήντα ή εξήντα χρόνων, ασχέτως αν είναι προβληματικοί, ασχέτως αν δεν κάνουν για την τάξη. Φτάνει να έρθει η σειρά τους. Μετά από πολύχρονες προσπάθειες, οι εκπαιδευτικοί παραδέχτηκαν ότι ο κατάλογος διοριστέων ζημιώνει την εκπαίδευση και δέχτηκαν την κατάργησή του. Όχι από φέτος, αλλά, προσέξτε, μετά από δέκα χρόνια! Τι άλλο να πεις;