Ακυρώθηκε ή καθυστέρησε η πτήση σου; Τι δικαιούσαι

Χάος επικρατεί στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το τελευταίο διάστημα, με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να ενημερώνει τους ταξιδιώτες για τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους.
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί, έχετε τα πιο κάτω δικαιώματα:
1. Επιστροφή αντίτιμου εισιτηρίου.
2. Μεταφορά με άλλη πτήση η πτήση επιστροφής. Μπορεί επίσης να έχετε δικαίωμα για επιπρόσθετη χρηματική αποζημίωση (€250-€600)κάτω υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
3. Στο αεροδρόμιο, έχετε δικαίωμα σε βοήθεια (όπως αναψυκτικά ,γεύματα ,τηλεφώνημα και μια διανυκτέρευση) αν χρειαστεί κατά την αναμονή για την εκ νέου δρομολόγηση.
4. Αν δεν έχετε ενημερωθεί για την ακύρωση τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης έχετε δικαίωμα σε αποζημίωση.
5. Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. Ωστόσο δεν οφείλεται αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει.
6. Εάν η πτήση έχει ματαιωθεί η αεροπορική εταιρεία πρέπει να δώσει στον καταναλωτή την επιλογή μεταξύ επιστροφή αντίτιμου του εισιτηρίου η εξασφάλιση εναλλακτικού τρόπου εισιτηρίου η εξασφάλιση εναλλακτικού τρόπου μετάβαση στον τελικό προορισμό. Μπορεί επίσης να έχει δικαίωμα για επιπρόσθετη χρηματική αποζημίωση (€125-€600) κάτω υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
Καθυστέρηση πτήσης
Δύο ή περισσοτέρων ωρών για πτήσεις που καλύπτουν απόσταση μέχρι και 1500χλμ,
Τριών ή περισσοτέρων ωρών για ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500χλμ και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1500-3500χλμ,
Τεσσάρων ή περισσοτέρων ωρών για πτήσεις που καλύπτουν απόσταση των 3500χλμ εκτός Ε.Ε οφείλει να παρέχει στους επιβάτες γεύματα και αναψυκτικά ,μεταφορά και κατάλυμα σε ξενοδοχείο (αν η πτήση αναχωρεί την επομένη ημέρα)και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των πέντε(5)ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει επίσης την υποχρέωση να προσφέρει επιστροφή του πλήρους αντίτιμο εισιτηρίου εντός 7 ημερών ή πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησης το συντομότερο δυνατό.
Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση, δικαιούστε βοήθεια, επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης. Εάν φτάσατε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούστε αποζημίωση, εκτός αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει.