Αυτά τα επικίνδυνα προϊόντα αποσύρονται από την αγορά (Εικόνες)

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα
Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα, πληροφορεί τους καταναλωτές ότι την εβδομάδα που αρχίζει στις 04/07/2022 (RAPEX Report 27) έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα 55 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους. Τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ στη διεύθυνση http://www.consumer.gov.cy
Τα 55 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως:
Δεκατέσσερα (14) στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.
Είκοσι (20) στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας.
Δέκα (10) στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Πέντε (5) στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών.
Τρία (3) στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
Δύο (2) στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας. Ένα (1) στο Τμήμα Περιβάλλοντος.
Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον πίνακα που ακολουθεί.
Δείτε τα προϊόντα:
Δείτε την σχετική ανακοίνωση εδώ
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ (Δελτίο RAPEX 27/2022)https://t.co/nw9gOEhQBw
— Υπηρεσία Καταναλωτή (@ConsumerGovCY) July 11, 2022
Αν είστε καταναλωτής ή πωλητής και κατέχετε τέτοια προϊόντα, σταματήστε αμέσως τη χρήση/διάθεση τους και ειδοποιήστε μας #CyprusConsumer #Cyprus #Safety pic.twitter.com/pcU1JRl95y
ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ – ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί επίσης τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα:
Γραμμή Καταναλωτή 1429
Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200926 / 22200925 / 22200923
Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150
Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613
Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου 24816160