Διήμερο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών – Όλες οι πληροφορίες

Το διήμερο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης πραγματοποιείται – μετά από σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και της Βουλής των Αντιπροσώπων κατά τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου (πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων Δημοτικής, Ειδικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης). Σε κάθε επαρχία, το διήμερο διεξάγεται σε δύο διαφορετικές ημέρες, περιλαμβάνοντας τόσο κεντρική επιμόρφωση όσο και ενδοσχολική επιμόρφωση.
Οι κεντρικές επιμορφώσεις κατά τη διάρκεια του Διήμερου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για τη σχολική χρονιά 2022-2023, θα διεξαχθούν, διά ζώσης, ανά επαρχία, από 6-9 Σεπτεμβρίου (από τις 8:30 μέχρι τις 13:00), σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται στον Πίνακα 1.
Πίνακας 1: Πρόγραμμα διεξαγωγής επιμορφώσεων κατά το Διήμερο Εκπαιδευτικού 2022-2023
Επαρχία σχολείου Τύπος επιμόρφωσης Εκπαιδευτικοί Προσχολικής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης
Λευκωσία Κεντρική 6/9/2022 και 7/9/2022 6/9/2022 6/9/2022
Λεμεσός Κεντρική 8/9/2022 και 9/9/2022 7/9/2022 7/9/2022
Λάρνακα Κεντρική 6/9/2022 και 7/9/2022 8/9/2022 8/9/2022
Αμμόχωστος Κεντρική 6/9/2022 και 7/9/2022 8/9/2022 8/9/2022
Πάφος Κεντρική 8/9/2022 και 9/9/2022 7/9/2022 7/9/2022.
Οι εκπαιδευτικοί Προδημοτικής Εκπαίδευσης (Διευθύντριες, Βοηθοί Διευθύντριες, Νηπιαγωγοί) συμμετέχουν στην κεντρική επιμόρφωση και τις δύο ημέρες του Διημέρου Εκπαιδευτικού, ώστε να καλυφθούν οι εμφάσεις και τα θέματα του Αναλυτικού Προγράμματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Οι εκπαιδευτικοί Δημοτικής και Ειδικής κατά τη μέρα προσφοράς της κεντρικής επιμόρφωσης στην επαρχία τους παρακολουθούν δύο σεμινάρια.
Με βάση τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ), υποβλήθηκαν πέραν των 5400 αιτήσεων συμμετοχής στις επιμορφώσεις του Διημέρου και θα παρακολουθήσουν τις επιμορφώσεις 5420 εκπαιδευτικοί, όπως φαίνεται στον πιο κάτω πίνακα. Για τη συμμετοχή στην κεντρική επιμόρφωση, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν – μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου – τη θεματική ενότητα που τους ενδιέφερε. Οι δηλώσεις συμμετοχής υποβλήθηκαν κατά την περίοδο εγγραφών 14/6/2022-28/8/2022 στη βάση σχετικής εγκυκλίου.
ΠΙΝΑΚΑΣ 2: Συμμετοχή εκπαιδευτικών ανά βαθμίδα και επαρχία κατά το Διήμερο Εκπαιδευτικού 2022-2023
Επαρχία σχολείου Βαθμίδα Σύνολο
Εκπαιδευτικοί Προσχολικής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης
Λευκωσία 323 280 1453 2056
Λεμεσός – Πάφος 212+103 167+90 989+450 1368+643
Λάρνακα-Αμμόχωστος 133+67 159+65 688+241 980+373
Σύνολο 838 761 3821 5420
Η κεντρική επιμόρφωση περιλαμβάνει 89 διαφορετικούς τίτλους σεμιναρίων με την πιο κάτω κατανομή:
ΠΙΝΑΚΑΣ 3: Προσφορά σεμιναρίων ανά βαθμίδα κατά το Διήμερο Εκπαιδευτικού 2022-2023
Κοινά Θέματα Δημοτικής και Ειδικής Θέματα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης Θέματα Προσχολικής Εκπαίδευσης Σύνολο
25 43 5 16 89
Στα σεμινάρια του Διημέρου θα διδάξουν 151 εισηγητές/εισηγήτριες και θα λειτουργήσουν 176 διαφορετικές ομάδες εκπαιδευτικών, όπως φαίνεται πιο κάτω .
ΠΙΝΑΚΑΣ 4: Κατανομή ομάδων επιμόρφωσης ανά επαρχία και βαθμίδα κατά το Διήμερο Εκπαιδευτικού 2022-2023
Επαρχία σχολείου Κοινά Θέματα Δημοτικής και Ειδικής Θέματα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης Θέματα Προσχολικής Εκπαίδευσης Σύνολο
Λευκωσία 21 33 4 8 176
Λεμεσός – Πάφος 15 36 4 7
Λάρνακα-Αμμόχωστος 12 26 2 4
Σύνολο 48 95 10 19
+4 διαδικτυακά
Η κάλυψη των θεμάτων στο πλαίσιο των επιμορφώσεων του Διημέρου επιτυγχάνεται αξιοποιώντας το προσωπικό του ΠΙ καθώς και λειτουργούς των Διευθύνσεων και Υπηρεσιών του Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), εισηγητές και εισηγήτριες από το Μητρώο Εκπαιδευτών του ΠΙ και μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού όλων των πανεπιστημίων της Κύπρου. Οι επιμορφώσεις καλύπτουν θέματα σχετικά με τη διδακτική των διαφόρων μαθημάτων σύμφωνα με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης καλύπτουν γενικότερα παιδαγωγικά θέματα που αφορούν στην αξιολόγηση, τη διαχείριση συγκρούσεων και περιστατικών παραβατικής συμπεριφοράς, την προώθηση της θετικής εκπαίδευσης και της ψυχικής ανθεκτικότητας, την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων κ.α.. Τα θέματα που προσφέρονται διαμορφώθηκαν στη βάση διάγνωσης αναγκών των ίδιων των εκπαιδευτικών μέσω των αξιολογήσεων επιμέρους επιμορφωτικών δράσεων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενώ παράλληλα συγκεντρώθηκαν εισηγήσεις για θέματα σεμιναρίων από την οικεία Διεύθυνση και την ΠΟΕΔ.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, το κάθε σχολείο αναμένεται να επικεντρωθεί στη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης για την Επαγγελματική Μάθηση, στο πλαίσιο της οργάνωσης του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης του Σχολείου. Επίσης οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, να συζητήσουν και να ενημερώσουν το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου για το περιεχόμενο των κεντρικών επιμορφώσεων που παρακολούθησαν και για τους τρόπους αξιοποίησής τους στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για την Επαγγελματική Μάθηση.