πριν 22 ώρες
Η Αννίτα Δημητρίου στο OMEGANEWS
πριν 24 ώρες
Δείτε απόψε στο OMEGANEWS (24 Απριλίου 2024)
πριν 2 μέρες
Τα δύο πυροσβεστικά ελικόπτερα Kamov άναψαν φωτιές στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής με τον Γενικό Ελεγκτή να αναφέρει πως προκύπτει αυξημένο κόστος αλλά και κενά στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Την ίδια ώρα, ο Υπουργός Γεωργίας έχει συγκαλέσει σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα ώστε να συζητηθεί το θέμα της ασφάλειας των πτητικών μέσων αλλά και η ετοιμότητα διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών.
Ο Διευθυντής του Τμήματος Δασών Χαράλαμπος Αλεξάνδρου έχει απαντήσει με επιστολή του στην έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας που αφορούσε τη «Διαχείριση Συμβάσεων Πτητικών Μέσων Πυρόσβεσης» αναφέροντας πως:
(α) Η Έκθεση δεν έχει περιοριστεί στα στοιχεία που έχουν τεθεί ενώπιον της ΕΥ από το Τμήμα μου ως ελεγχόμενης οντότητας, ως απαιτούν οι αρχές του ελέγχου, αλλά περιέλαβε στοιχεία που τέθηκαν ενώπιον της από άλλους.
(β) Η Έκθεση δεν περιορίστηκε σε θέματα συμμόρφωσης ως ήταν ο σκοπός του ελέγχου, αλλά περιέλαβε και άλλα θέματα.
(γ) Η Έκθεση δεν περιορίστηκε στα καθορισθέντα κριτήρια ελέγχου, αλλά περιέλαβε και άλλα κριτήρια.
(δ) Ο έλεγχος δεν ήταν δίκαιος.
(ε) Σχεδόν στο σύνολο τους τα ευρήματα της Έκθεσης όπως τεκμηριώνεται πιο κάτω είναι αβάσιμα, αστήρικτα και ατεκμηρίωτα και κατ’ επέκταση και οι συνδεδεμένες με αυτά συστάσεις ανυπόστατες και/ή αυθαίρετες.
(στ) Υπήρξε δυσφήμιση του ονόματος του Τμήματος μου, έμμεσα δε και εμένα προσωπικά ως αποτέλεσμα των ανυπόστατων ευρημάτων και ειδικά του ευρήματος ενδεχόμενης διαφθοράς η οποία φιγούραρε στους πρωτοσέλιδους τίτλους των εφημερίδων.
Η επιστολή του κ. Αλεξάνδρου:
Δίκαιος Έλεγχος
(α) Το ποιο θα ήταν το αντικείμενο αξιολόγησης της Ειδικής Έκθεσης ΤΔ/01/2021 «Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και οικονομικότητας των μέτρων που εφαρμόζει το ΤΔ, σε σχέση με την πρόληψη των δασικών Πυρκαγιών» και συγκεκριμένα αν θα κάλυπτε και τις πυρκαγιές υπαίθρου όπου το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο και όπου ο έλεγχος θα είχε μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.
(β) Το αν η διάθεση κρατικής δασικής που γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις, πρέπει να γίνεται με διαγωνισμό.
(γ) Το θέμα της βόσκησης στα πλαίσια της κτηνοτροφικής μονάδας στην περιοχή «Γκρεμμοί του Χανουτάρη».
Ως αποτέλεσμα αυτών των διαφωνιών είναι γεγονός και έκδηλη η προκατάληψη και η τήρηση εχθρικής στάσης από την ΕΥ έναντι του Τμήματος μου με συνεπακόλουθο να μην τυγχάνουμε δίκαιου ελέγχου.
Ευρήματα της Έκθεσης
Α. Διαγωνισμοί για την αγορά υπηρεσιών μίσθωσης (wet leasing) δύο ελικοπτέρων για επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης κατά τις καλοκαιρινές περιόδους.
(β) Ομιλούντες για τα δικαιώματα των ΟΦ, έχουμε διερωτηθεί αν ως ελεγχόμενος οργανισμός έχουμε οποιαδήποτε δικαιώματα σε περίπτωσης διαφωνίας ή κάποιου παραπόνου σε σχέση με τον έλεγχο και δεν βρήκαμε κάτι να αναγράφεται στην Έκθεση.
(γ) Σε σχέση με το αν τηρήθηκαν οι ανασταλτικές ημερομηνίες σύναψης της Σύμβασης για τον ΤΔ 48/2022 διατηρούμε τη θέση μας ότι για την προκήρυξη η οποία είχε τη σύμφωνο γνώμη της Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και έτυχε της έγκρισης του ΣΠ χρησιμοποιήθηκε το Άρθρο 23 (α) του Νόμου Ν.104(Ι)/2010 το οποίο επιτρέπει τη μη εφαρμογή των ανασταλτικών προθεσμιών για τη σύναψη της Σύμβασης.
Επιπρόσθετα τούτου και επί της ουσίας του θέματος από τη στιγμή που όπως έχουμε πει και λέμε και τώρα, πως η προσφερθείσα τιμή προέκυψε μέσα από τρεις Διαγωνισμούς, δεν έπρεπε και δεν πρέπει να υπάρχει αμφισβήτηση ή να κρίνεται ψηλή. Επαναλαμβάνουμε πως αυτή που ήταν εξωπραγματική ήταν η εκτίμηση δαπάνης, η οποία αδιαμφησβήτητα ήταν ορθή κατά το χρόνο που καθορίστηκε, αφού άλλα δεδομένα τον Ιανουάριο και άλλα τον Ιούλιο. Τη παλαιά Σύμβαση είχε για σχεδόν 20 χρόνια η ίδια εταιρεία ρωσικών συμφερόντων οι ιδιοκτήτες της οποίας διέμεναν μόνιμα στην Κύπρο.
Επίσης, δεν νομίζουμε να υπάρχει τομέας της οικονομίας που δεν έχει επηρεαστεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Αυτό δεν είναι δικό μας συμπέρασμα. Το «ECHO Forest Fires Bulletin» ημερ. 17/6/2022 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνει σχετική αναφορά και επί λέξει μιλά για “disruptions on the markets”. Η ίδια αναφορά επαναλήφθηκε και στο «Bulletin» ημερ. 24/6/2022. Από τη στιγμή που δεν μπορούσε να συναφθεί Σύμβαση με την προηγούμενη εταιρεία ρωσικών συμφερόντων, ανέμενε κάποιος όταν τα παρατηρούμενα προβλήματα της περιορισμένης αγοράς των ελικοπτέρων, καθίσταντο μεγαλύτερα αφ΄ ενός μεν λόγω της αυξημένης ζήτησης ως αποτέλεσμα της σημασίας που αποδίδεται στην αεροπυρόσβεση και αφ΄ ετέρου λόγω των προβλημάτων της πανδημίας και του πολέμου ότι, η φετινή Σύμβαση θα είχε το ίδιο κόστος με την παλαιά.
Το ότι δεν πρέπει η εκτίμηση δαπάνης να κρίνεται ψηλή τεκμηριώνεται και με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τα οποία διαφαίνεται ότι οι τιμές για τη μίσθωση ελικοπτέρων αεροπυρόσβεσης είναι υψηλότερες κατά 35% από την τιμή κατακύρωσης του διαγωνισμού ΤΔ 48/2022, και μάλιστα με σαφώς μικρότερη μεταφορική δυνατότητα. Τα στοιχεία αυτά έχουν προκύψει μετά από σχετική διερεύνηση στην οποία είχαμε προβεί εμείς και έχουν σταλθεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ημερ. 29/7/2022. Από τη στιγμή που η τιμή δεν κρινόταν εξωπραγματική, ήταν και είναι η άποψη μας πως έπρεπε να γίνει κατακύρωση του Διαγωνισμού κατά τη συνεδρία του ΣΠ στις 24 Ιουνίου ως ήταν η εισήγηση μας και να μη γίνει ακύρωση του Διαγωνισμού. Πέραν των πιο πάνω η εκτίμηση δαπάνης είναι ένα τεχνικό θέμα και η υπέρβαση της ενέπιπτε στη διακριτική μας ευχέρεια ως ΑΑ να την τεκμηριώσουμε, η δε θέση μας αυτή υποστηρίζεται και από τη νομολογία. Εδώ έχουμε και την ανάμειξη και έγκριση του ΥΟ και δεν μπορεί να αγνοείται ή να παραμερίζεται ο ρόλος του. Το κράτος, η κυβέρνηση αποφάσισαν ότι θα καταβάλουν αυτή τη δαπάνη για να έχουμε ελικόπτερα για να αντιμετωπιστεί καλύτερα η απειλή των δασικών πυρκαγιών οι οποίες υπενθυμίζεται συνιστούν θέμα ασφάλειας. Τέλος, δεν μπορεί να γίνεται συνεχώς επίκληση γενικά και αόριστα της ίσης μεταχείρισης των ΟΦ και της διασφάλισης του ανταγωνισμού. Από τους 26 ΟΦ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον τελικά συμμετείχαν στο Διαγωνισμό οι 7 και από αυτούς μόνο οι 2 ικανοποιούσαν τους όρους συμμετοχής και συμμετείχαν στην αξιολόγηση του τεχνικού μέρους. Σαφώς λοιπόν και δεν επηρέασε τη συμμετοχή η εκτίμηση δαπάνης. Όπως συμμετείχαν οι 7 ΟΦ θα μπορούσαν να συμμετάσχουν και οι υπόλοιποι και οποιοσδήποτε άλλος.
(β) Λέει πολλά το γεγονός ότι, ενώ για μας ήταν φανερή η επιδίωξη μας για εφαρμογή της Νομοθεσίας και των διαδικασιών αφού σε αυτήν την προσπάθεια μας αναμείξαμε και προσωπικά τον ίδιο τον Γενικό Ελεγκτή, στις συνεδρίες του ΣΠ γι΄ αυτό και σας αποστέλλετο πρόσκληση πλην δεν εκπροσωπήθηκε το γραφείο σας για να εκφέρει τις απόψεις του, ενώ σε άλλες περιπτώσεις παρευρίσκεστε. Αναμένεται μια πειστική απάντηση γιατί δεν παρευρεθήκατε.
(β) Το Εύρημα 4 δεν έχει συνάφεια με τα γεγονότα. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι παρατέθηκαν οι αριθμοί με το κόστος της μίσθωσης σκόπιμα από μόνοι τους χωρίς σχόλια και μάλιστα κατά τρόπο (με τη σύγκριση) που έδωσε ατυχώς τροφή στον τύπο. Στόχος η δυσφήμιση και η σπίλωση του ονόματος του Τμήματος, του Διευθυντή και των Λειτουργών του, ειδικά με την αναφορά για ψηλό κόστος που ευκολότερα επέτρεπε συσχετισμό με τη δήθεν διαφθορά. Αναμένεται η τοποθέτηση σας, αν είναι ψηλό ή εξωπραγματικό το κόστος. Όπως έχει αναφερθεί και στην παράγραφο 7 πιο πάνω η τεκμηρίωση της δαπάνης έχει επιβεβαιωθεί από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά τη σχετική διερεύνηση την οποία έχουμε κάνει.
(α) Το εν λόγω μέρος της Έκθεσης βασίζεται και στην Έκθεση Γεγονότων που ετοίμασε το μέλος της Επιτροπής Παραλαβής που διαφώνησε πλην όμως έχουμε την άποψη ότι είναι εκτός του σκοπού και των κριτηρίων ελέγχου καθώς επίσης δε βασίζεται μόνο σε στοιχεία που έχουν δοθεί από την ελεγχόμενη οντότητα.
(β) Χωρίς επηρεασμό της πιο πάνω γενικής θέσης και σε σχέση με τη δική σας έρευνα και τους δικούς σας χειρισμούς έχουμε σημειώσει την αναφορά σας ότι δήθεν «σε κανένα σημείο δεν αναφέρεται ότι υιοθετούμε τις θέσεις του» και γι’ αυτό θα παραπέμψετε το θέμα στην Ανεξάρτητη Αρχή κατά της Διαφθοράς. Πάμπολλα τα ερωτήματα. Αυτά που αναφέρονται είναι μόνο μερικά:
i. Ποιοι ήταν οι λόγοι και ποια ήταν τα στοιχεία για να κριθεί αναξιόπιστη η Έκθεση Παραλαβής και αξιόπιστη ή όχι θέση του μέλους που διαφώνησε ώστε να τίθεται θέμα για να παραπεμφθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή κατά της Διαφθοράς;
ii. Έχετε υπεισέλθει αναρμοδίως σε τεχνικά θέματα τα οποία ανήκουν στους ειδικούς για να διαμορφώσετε το Εύρημα και Σύσταση σας ότι υπάρχουν δήθεν «….σοβαρά θέματα ασφάλειας των πτήσεων….».
iii. Ποια είναι η θέση του Αρχηγού Αστυνομίας; Έχουμε καταγγελθεί στον Γενικό Εισαγγελέα; Θα καταγγελθούμε στην Ανεξάρτητη Αρχή κατά της διαφθοράς. Σε πόσους τέλος πάντων έχουμε καταγγελθεί ή θα καταγγελθούμε και πόσες έρευνες θα γίνουν επί του ιδίου θέματος;
iv. Από τη στιγμή που έχετε περιλάβει μια τέτοια κρίση στην Έκθεση σας, έχετε παραβιάσει μια από τις πιο θεμελιώδεις αρχές. Δε μας δόθηκε το δικαίωμα και δε μας έχετε ακούσει επί της Έκθεσης του μέλους που διαφώνησε.
v. Συνεχίζετε να ομιλείτε για τις καταγγελίες/ισχυρισμούς του διαφωνούντος μέλους σε ότι αφορά τη διαδικασία αξιολόγησης. Έχουμε υποδείξει ότι αναρμοδίως ασχολήθηκε με την αξιολόγηση. Και γιατί να ασχολούμαστε με τις καταγγελίες/ισχυρισμούς του την στιγμή που έχουμε ενώπιον μας το δικό σας έλεγχο;
vi. Αναφέρετε ότι δεν έγινε κατορθωτό από μέρους σας να γίνει ένας ολοκληρωμένος έλεγχος της παραλαβής αναφέροντας ως «πρόσχημα» ότι τα πλείστα εκ των εγγράφων επιστράφηκαν στους ιδιοκτήτες των ελικοπτέρων. Αλλοίμονο, αν μια Ελεγκτική Υπηρεσία δεν μπορεί να ολοκληρώσει ένα έλεγχο. Ήταν τόσο απλό, να ζητήσει να προσκομιστούν τα έγγραφα ή/και να γίνουν άλλες ενδεδειγμένες ενέργειες όπως πράξαμε εμείς και αναφέρεται πιο κάτω.
(γ) Χωρίς επηρεασμό και πάλι της πιο πάνω γενικής μας θέσης και σε σχέση με τα θέματα των καταγγελιών/ισχυρισμών του διαφωνούντος μέλους δεν έχουν διατυπωθεί κατά σαφή και συγκεκριμένο τρόπο για να μπορούν να απαντηθούν. Είναι όμως φανερό ότι έχουμε εργαστεί με μεγαλύτερο ζήλο και αποτελεσματικότητα απ’ ότι εσείς αφού έχουμε ολοκληρώσει τη διερεύνηση του ενδεχομένου πλαστογραφίας. Το αποτέλεσμα αυτής της διερεύνησης ήταν πως δεν υπάρχει πλαστογραφία. Συγκεκριμένα με την επιστολή μας ημερ. 4/10/2022 δηλαδή αμέσως μόλις εγέρθηκε το εν λόγω ζήτημα αποταθήκαμε στην Πρεσβεία της Ουκρανίας στην Κύπρο και είχαμε ζητήσει τον έλεγχο της αυθεντικότητας των ακόλουθων εγγράφων: Authorization of High Risk Commercial Specialized Specialized Operation Certificates of Aircompany Rosavia, Certificates of Airworthiness and Airworthiness Review Certificates of the two Kamov Ka- 32T helicopters and the Certificates of Insurance. Η Πρεσβεία της Ουκρανίας στην Κύπρο με την επιστολή της ημερομηνίας 17/11 επιβεβαίωσε την αυθεντικότητα των εν λόγω εγγράφων. «Άνθρακες ο θησαυρός» των ισχυρισμών/καταγγελιών περί πλαστών εγγράφων και περί διαφθοράς. Σημειώνεται ότι η εν λόγω επιστολή/απάντηση λήφθηκε στο Τμήμα στις 16/12 και ότι δεν την είχαμε υπόψη όταν αποστέλλαμε τα σχόλια μας στις 22/11. Τα ερωτήματα αμείλικτα:
i. Αφού σας είχαμε ενημερώσει ότι αρχίσαμε τη διερεύνηση του θέματος γιατί δεν αναμένατε την ολοκλήρωση της διερεύνησης μας;
ii. Όντως ήταν «πρόσχημα» το ότι δεν ήταν στη διάθεση σας τα έγγραφα. Καλυπτόμενοι πίσω από το «ενδεχόμενο» και τη διασύνδεση του, ειδικά με τη «διαφθορά», μας έχετε δυσφημίσει και σπιλώσει το όνομα. Ενδεχόμενα να ήταν σκοπός σας. Ανεπίτρεπτο στα πλαίσια ενός ελέγχου να μην υπάρχει μια βασική διερεύνηση. Άλλος ένας λόγος γιατί δεν ήταν δίκαιος ο έλεγχος.
Β. Διαγωνισμοί αρ. ΤΔ 4/2022 και ΤΔ 47/2022 για την παροχή υπηρεσιών μίσθωσης (wet leasing) δύο αεροπλάνων για πυρόσβεση και διενέργεια περιπολιών για άμεσο εντοπισμό και κατάσβεση πυρκαγιών για την καλοκαιρινή περίοδο του έτους 2022 με δικαίωμα προαίρεσης για το έτος 2023.
(α) Άδειες των πιλότων και μηχανικών
Οι άδειες των πιλότων και μηχανικών σύμφωνα και με την υφιστάμενη νομοθεσία στην Κύπρο πρέπει να εκδίδονται από κράτη μέλη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπλοΐας (EASA). O Κανονισμός ΕU 2018/1139 και ΕU 2021/1087 εφαρμόζονταν στην Κυπριακή Αεροπορία. Η εξαίρεση που ενδεχόμενα δίνεται από τα κράτη μέλη στα κρατικά αεροσκάφη εφαρμόζεται εκεί όπου τα κράτη μέλη έχουν εθνική νομοθεσία για τα κρατικά αεροσκάφη. Περαιτέρω σημειώνεται ότι σύμφωνα με το Άρθρο 2 του κανονισμού, σημείο 3, «Όσον αφορά το στοιχείο α), τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι οι δραστηριότητες και οι υπηρεσίες που εκτελούνται από τα εκεί αναφερόμενα αεροσκάφη (κρατικά αεροσκάφη) διεξάγονται λαμβανομένων δεόντως υπόψη των στόχων του παρόντος κανονισμού σχετικά με την ασφάλεια. Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν επίσης τον ασφαλή διαχωρισμό, όπου κρίνεται σκόπιμο, των αεροσκαφών αυτών από τα υπόλοιπα αεροσκάφη».
Στην Κύπρο δεν υπάρχει ειδική νομοθεσία για τα κρατικά αεροσκάφη. Ως εκ τούτου το πλαίσιο λειτουργίας της Μονάδας Πτητικών Μέσων του Τμήματος πρέπει να βασίζεται στους Κανονισμούς EASA. Για διάφορους λόγους που δεν είναι του παρόντος, αυτό δεν έχει ακόμη επιτευχθεί πλήρως, για αυτό σήμερα εργαζόμαστε με EASA και μόνο εκεί και όταν δεν είναι δυνατό δεν εργαζόμαστε με EASA, αλλά πάντοτε σύμφωνα με κάποιο πλαίσιο, πρώτα το διεθνές πλαίσιο ICAO ή κάποιο εθνικό. Είναι για αυτό το λόγο που στις τεχνικές προδιαγραφές καθορίστηκαν για τους πιλότους και μηχανικούς άδειες EASA. Η απόφαση αυτή ήταν ορθότατη και δε θα επιτρέψουμε συζήτηση της. Αυτό εφαρμόστηκε και στον παλαιό Διαγωνισμό του 2020. Τονίζεται ότι, με τα δεδομένα όπως διαφοροποιηθεί και έχουμε σήμερα έχει φτάσει η στιγμή να γίνει το ίδιο και με τα ελικόπτερα.
Αναφέρεται επίσης ότι κατά τη διαδικασία υποβολής των προσφορών, και πριν την τελευταία ημέρα υποβολής εισηγήσεων/διευκρινήσεων, κανένας από τους 12 οικονομικούς φορείς που παρέλαβαν τα έγγραφα δεν υπέβαλε εισήγηση για το εν λόγω σημείο των αδειών για τους πιλότους και μηχανικούς. Στη συνέχεια, κατά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης υπήρχαν 3 οικονομικοί φορείς που συμμετείχαν στη διαδικασία και είχαν το δικαίωμα να προβούν σε εισηγήσεις, χωρίς όμως να γίνει οποιαδήποτε εισήγηση. Από κανέναν δεν στερήθηκε το δικαίωμα να υποβάλει το οποιοδήποτε αίτημα. Περαιτέρω σημειώνεται ότι, όταν το θέμα των τεχνικών όρων μπήκε υπό διαπραγμάτευση, σύμφωνα με τα έγγραφα του Διαγωνισμού ΤΔ 47/2022, PART A, Paragraph 10.1, και έχοντας υπόψη ότι οι δύο ΟΦ δεν υπέβαλαν ουσιαστική προσφορά (απέστειλαν φωτογραφικό/ενημερωτικό υλικό), είναι προφανές ότι, δεν επηρεάστηκε ο υγιής διαγωνισμός αλλά ούτε και η ίση μεταχείριση. Ρωτήσαμε και ρωτούμε, είναι γνωστός κάποιος ΟΦ που θα μπορούσε να συμμετάσχει στο Διαγωνισμό και αποκλείστηκε; Ήλθαν αεροπλάνα από Χιλή και Αργεντινή και εσείς λέτε ότι επηρεάστηκε ο υγιής διαγωνισμός και η ίση μεταχείριση.
Με βάση τα πιο πάνω, ειδικά όμως λαμβάνοντας υπόψη ότι, η άδεια λειτουργίας του Ανάδοχου ΟΦ είναι EASA, καθώς επίσης ότι, τόσο οι πιλότοι όσο και μηχανικοί θα εργάζονται κάτω από το Operation και Training Manual της TITAN FIREFIGHTING COMPANY SL το οποίο είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς EASA, ασκήθηκε η διακριτική μας ευχέρεια κρίνοντας ως μη ουσιώδη απόκλιση τη μη κατοχή αδειών EASA.
(β) Εκτίμηση δαπάνης
Το Εύρημα της Έκθεσης ότι η τιμή της Προσφοράς είναι υπερβολικά ψηλή σε σχέση με την εκτίμηση δαπάνης είναι αβάσιμο, ατεκμηρίωτο και αυθαίρετο. Δεν μπορεί να εξάγεται ένα τέτοιο συμπέρασμα με απλή σύγκριση των δύο τιμών. Είναι η τιμή της Προσφοράς που πρέπει να κριθεί αν είναι εξωπραγματική. Είχαμε τη διακριτική ευχέρεια ως ΑΑ, μάλιστα και με βάση τη νομολογία, να τεκμηριώσουμε και έχουμε τεκμηριώσει λαμβάνοντας υπόψη το αντικείμενο της Σύμβασης καθώς και τις γενικές και ειδικές συνθήκες που περιέβαλλαν τον εν λόγω Διαγωνισμό ότι η τιμή της εν λόγω Προσφοράς ήταν λογική και σε καμιά περίπτωση εξωπραγματική. Ανέμενε κάποιος μια Σύμβαση με αεροπλάνα και πιλότους από την Αργεντινή και τη Χιλή να έχει το ίδιο κόστος με μια Σύμβαση με αεροπλάνα και πιλότους από την Ισπανία; Ανέμενε κάποιος όταν τα παρατηρούμενα προβλήματα της περιορισμένης αγοράς των αεροπλάνων, καθίσταντο μεγαλύτερα αφ΄ ενός μεν λόγω της αυξημένης ζήτησης ως αποτέλεσμα της σημασίας που αποδίδεται στην αεροπυρόσβεση και αφ΄ ετέρου λόγω των προβλημάτων της πανδημίας και του πολέμου ότι, η φετινή Σύμβαση θα είχε το ίδιο κόστος με την παλαιά; Ως εκ τούτου δεν μπορεί να τίθεται θέμα απόκλισης της τιμής της Προσφοράς σε σχέση με την εκτίμηση δαπάνης. Γίνεται συνεχώς επίκληση γενικά και αόριστα της ίσης μεταχείρισης των ΟΦ. Ρωτήσαμε και ρωτούμε και πάλι, είναι γνωστός κάποιος ΟΦ που θα μπορούσε να συμμετάσχει στο Διαγωνισμό και δεν συμμετείχε λόγω της εκτίμησης της δαπάνης; Ως εκ των πιο πάνω θεωρούμε το Εύρημα αυτό και απαράδεκτο. Όταν η τιμή προέκυψε από ένα έγκυρο Διαγωνισμό και δεν κρίνεται εξωπραγματική γιατί να γίνεται αυτή η συζήτηση και ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι η αντιμετώπιση των πυρκαγιών συνιστά θέμα ασφάλειας.
(γ) Διάρκεια της Σύμβασης για το έτος 2022
Το Εύρημα είναι λανθασμένο και είναι ανεπίτρεπτο στα πλαίσια ενός ελέγχου για τέτοια θέματα να γίνονται λάθη. Είναι ολοφάνερο ότι η περίοδος της Σύμβασης για το 2022 θα ήταν για το υπόλοιπο της περιόδου των 6 μηνών (1/5 μέχρι 31/10) από την έναρξη της Σύμβασης. Τελικά για το 2022 η έναρξη της Σύμβασης ήταν την 1/7 και η διάρκεια της 4 μήνες, ακριβώς όπως ήταν ο επιδιωκόμενος σκοπός του Διαγωνισμού. Επιπρόσθετα τούτου, σημειώνεται ότι στα έγγραφα του Διαγωνισμού υπήρχε πρόνοια για διαπραγμάτευση της χρονικής διάρκειας. Τέλος, το Εύρημα είναι λανθασμένο και ως προς το πως θα επηρέαζε τον ανταγωνισμό η μειωμένη περίοδος της Σύμβασης αφού η μειωμένη διάρκεια της Σύμβασης, από 51/2 σε 4 μήνες, αν ήταν δυνατό να τεθεί ευθύς εξ’ αρχής που δεν ήταν δυνατό, θα μείωνε αντί να διεύρυνε τον ανταγωνισμό.
Γ. Διαγωνισμός με αρ. ΤΔ 37/2022 για την αγορά ενός αεροπλάνου πυρόσβεσης και υπηρεσιών πιλότων για την περίοδο 2023 – 2027, με δικαίωμα ανανέωσης για τα έτη 2028 και 2029, και την αγορά δύο πυροσβεστικών αεροπλάνων και υπηρεσιών πιλότων και συντήρησης για την 2023 – 2027, με δικαίωμα ανανέωσης για τα έτη 2028 και 2029.
(β) Σε σχέση με την αναφορά σας ότι, κάναμε αναφορά στην Έκθεση που ετοιμάστηκε το 2016 στην οποία γινόταν εισήγηση για αγορά τριών (και όχι δύο όπως εσείς αναφέρετε) αεροπλάνων αλλά δεν κάναμε αναφορά στη διαφωνία την οποία είχε εκφράσει ένα εκ των μελών της Επιτροπής είναι ανεπίτρεπτη και απαράδεκτη. Δεν μπορεί μια απλή παράθεση των γεγονότων να δέχεται αυτήν την κριτική. Και γιατί να γίνει αναφορά; Το πόρισμα της Επιτροπής δεν ήταν η άποψη της πλειοψηφίας; ή εκτός και αν άλλαξαν οι αρχές της δημοκρατίας και πρέπει να υιοθετείται πλέον η άποψη της μειοψηφίας. Αυτό το εύρημα σας φιγούραρε στις εφημερίδες ως έκθεση που απέκρυψε το Τμήμα Δασών. Η Επιτροπή του 2018 μελέτησε και τις Εκθέσεις του 2016 και 2013, άρα οι Εκθέσεις του 2016 και 2013 μόνο ιστορική αξία έχουν. Η έκθεση λοιπόν που ήταν δεσμευτική και υλοποιήθηκε ήταν αυτή του 2018. Και σε αυτή την έκθεση διαφώνησε ένα μέλος το οποίο υποστήριξε την αγορά αντί τη μίσθωση. Μπορείτε να μας πείτε αν το αποκρύψαμε και αυτό; Παρακαλούμε να μας εξηγήσετε γιατί σε αυτήν την περίπτωση δεν υιοθετείτε την άποψη του μέλους που διαφώνησε. Αυτός είναι ο δίκαιος έλεγχος!!!
Τα πιστοποιητικά των αεροπλάνων
Τα πιστοποιητικά των αεροπλάνων υπάρχουν και είναι αυθεντικά επιμένει το Τμήμα Δασών.
Ιδού τα πιστοποιητικά που εξασφάλισε το OMEGAlive: