πριν 19 λεπτά
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΡΑ: Πώς σχολιάζει η Αννίτα Δημητρίου...
πριν 18 ώρες
OMEGANEWS: Αύξηση των σημείων διέλευσης ζητά ο...
πριν 18 ώρες
OMEGANEWS: Δεν θα επισκεφθεί τελικά τον Λευκό...
πριν 20 ώρες
Κάλεσαν ασθενοφόρο για καρδιακή ανακοπή και όταν έφτασε το πλήρωμά του, ο νεκρός ήταν μέσα στο φέρετρο, με τους συγγενείς να επιμένουν ότι θα πρέπει να εξεταστεί, ελπίζοντας ότι… θα αναστηθεί, όπως αναφέρει σε σημερινό δημοσίευμα η εφημερίδα Πολίτης.
Είναι ένα από τα ακραία περιστατικά που καλείται να αντιμετωπίσει καθημερινά η Υπηρεσία Ασθενοφόρων. «Ευτυχώς, δεν έχουμε συχνά τέτοιες κλήσεις», ανέφερε σε δηλώσεις της στον «Π» η προϊσταμένη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, κ. Ριάνα Κωνσταντίνου, σημειώνοντας ότι σε αρκετές περιπτώσεις πολίτες καλούν ασθενοφόρα χωρίς να υπάρχει λόγος ή επειδή χρειάζεται να μεταβούν στις Πρώτες Βοήθειες και θεωρούν ότι αν τους πάρει το ασθενοφόρο θα γλυτώσουν την αναμονή. Η ίδια μίλησε για κατάχρηση της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων και για την ανάγκη που υπάρχει για καλλιέργεια κουλτούρας, από την παιδική ηλικία, ακόμη και για το πότε καλούμε το 112.
Για την αναμονή
Εκτός από το περιστατικό με τον νεκρό, η κ. Κωνσταντίνου αναφέρθηκε και στην περίπτωση πολίτη, ο οποίος πριν από δύο-τρείς εβδομάδες κάλεσε ασθενοφόρο γιατί ήθελε να κάνει αναλύσεις. Ήθελε να πάει το ασθενοφόρο να του πάρει δείγμα και να το πάρουν στο χημείο, με την κ. Κωνσταντίνου να σημειώνει ότι δεν μπορεί να απασχολεί ο καθένας από εμάς το ασθενοφόρο και το πλήρωμά του για παροχή τέτοιων υπηρεσιών, ή επειδή έχει κάποιος έναν πονοκέφαλο ή ένα συνάχι και απλώς χρειάζεται να επισκεφθεί τον γιατρό του. Ενδεικτικό του ότι οι πολίτες καλούν με το παραμικρό την Υπηρεσία Ασθενοφόρων, το γεγονός ότι η υπηρεσία καθημερινά λαμβάνει περίπου 400 κλήσεις, με μόνο τις μισές περίπου να αφορούν περιστατικά στα οποία χρειάζεται όντως να επέμβει το ασθενοφόρο. «Πρέπει οι πολίτες να αντιληφθούν ότι είμαστε υπηρεσία διάσωσης και όχι μεταφορικό μέσο για να επισκεφθούν τις Πρώτες Βοήθειες», είπε χαρακτηριστικά η προϊστάμενη της υπηρεσίας, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα ότι πλέον δεν ισχύει ότι τα περιστατικά που φτάνουν στο νοσοκομείο με το ασθενοφόρο μπαίνουν απευθείας στις Πρώτες Βοήθειες. Όλοι οι ασθενείς πάνε έξω στη διαλογή, διευκρίνισε, σημειώνοντας ότι οι πολίτες συνεχίζουν να κάνουν κατάχρηση της υπηρεσίας. Είπε ακόμη πως υπάρχουν πολίτες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης που παροτρύνουν άλλους να καλέσουν ασθενοφόρο για να γλυτώσουν την αναμονή στις Πρώτες Βοήθειες. Πέραν της κατάχρησης της υπηρεσίας, δεν αντιλαμβάνονται ότι απασχολούν άδικα το ασθενοφόρο την ώρα που κάποιος άλλος το χρειάζεται πραγματικά καθώς έπαθε ανακοπή ή είχε ένα ατύχημα και πρέπει να μεταφερθεί άμεσα στο νοσοκομείο. Η κ. Κωνσταντίνου αναφέρθηκε και στην αντιμετώπιση που λαμβάνει το προσωπικό της υπηρεσίας, το οποίο δεν φτάνει που καλεί χωρίς λόγο το ασθενοφόρο, ζητάει και τα ρέστα ή βρίζει το προσωπικό όταν του εξηγείται πως θα έπρεπε να απευθυνθεί στον προσωπικό του γιατρό, ή να επισκεφθεί τις Πρώτες Βοήθειες. Η φράση «Εμείς σας πληρώνουμε, οφείλετε να έρθετε» είναι από τις πιο συχνές αντιδράσεις των πολιτών.
Αυξήθηκαν οι τραυματισμοί
Η προϊστάμενη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων μίλησε και για τα πρωτόκολλα που υπάρχουν, όπως είναι για παράδειγμα ο κανόνας της χρυσής ώρας. Στη βάση αυτού, η πρώτη μισή ώρα από τη στιγμή που τραυματίστηκε κάποιος και κλήθηκε το ασθενοφόρο, αφορά όσα πρέπει να γίνουν προτού μεταφερθεί στο νοσοκομείο. Τα πρώτα δέκα λεπτά αντιστοιχούν στον χρόνο κατά τον οποίο θα πρέπει να φτάσει το ασθενοφόρο στον τραυματία, τα επόμενα δέκα όσα πρέπει να γίνουν επί τόπου και μετά άλλα δέκα λεπτά για τη μεταφορά του ασθενή στο νοσοκομείο. Η κ. Κωνσταντίνου ανέφερε μάλιστα ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξηθεί οι τραυματισμοί του πληρώματος λόγω της ταχύτητας με την οποία τρέχουν τα ασθενοφόρα για να φτάσουν στη σκηνή. «Υπάρχουν συναδέλφοι που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στους ώμους, καθώς μέχρι να φτάσουν στο σημείο στέκονται όρθιοι μέσα στο ασθενοφόρο. Είναι άδικο γι’ αυτούς τους ανθρώπους να φτάνουν στη σκηνή και να αντιλαμβάνονται ότι κάποιος έδωσε ψευδείς πληροφορίες», ανέφερε η κ. Κωνσταντίνου, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που διαπιστώνεται κάτι τέτοιο. Απαντώντας σε ερώτηση αν έχουν λάβει μέτρα ούτως ώστε να ενημερώσουν τους πολίτες για το πότε πρέπει καλούν το ασθενοφόρο, η κ. Κωνσταντίνου ανέφερε ότι κατά καιρούς αποστέλλουν εγκυκλίους και ανακοινώσεις, με την κατάσταση να βελτιώνεται για 1-2 ημέρες, και στη συνέχεια αρχίζουν και πάλι τα προβλήματα.