Πώς επηρεάζει η παναπεργία τα σχολεία – Τι αλλάζει με τις εξετάσεις

Σε διευκρινίσεις προέβη σε δηλώσεις του ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, με αφορμή τα ερωτήματα της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, αναφορικά με την εξαγγελία απεργίας την ερχόμενη Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023 από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών.
Αυτούσιες οι δηλώσεις του:
Μετά από σχετικό ερώτημα που τέθηκε με επιστολή της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, θα ήθελα να κοινοποιήσω και δημόσια την απάντηση που έχει δοθεί από το Υπουργείο σχετικά με την εξαγγελία απεργίας την ερχόμενη Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023 από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών. Στη βάση των όσων έχουν γνωστοποιηθεί τυχόν απεργία θα επηρέαζε γραπτές εξετάσεις σε λύκεια, καθώς και το πρόγραμμα των γυμνασίων. Η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει προσχωρήσει σε αλλαγές στο ωράριο της γραπτής αξιολόγησης που θα ελάμβανε χώρα εκείνη την ώρα ούτως ώστε να μην επηρεαστούν οι μαθητές/-τριες και αυτή να έχει ολοκληρωθεί την ώρα της απεργίας. Όσον αφορά τη λειτουργία των γυμνασίων, αυτή θα πρέπει να τερματισθεί αναπόφευκτα την ώρα της έναρξης της απεργίας, στις 12 το μεσημέρι και ως εκ τούτου οι μαθητές/-τριες θα σχολάσουν νωρίτερα.
Ταυτόχρονα όμως θα ήθελα να παρατηρήσω προσωπικά ότι η εξαγγελθείσα απεργία προκαλεί εντύπωση και κάποιο προβληματισμό. Φυσικά δεν χωρά συζήτηση και είναι αδιαμφισβήτητο το δικαίωμα των εργαζόμενων να έχουν διεκδικήσεις και να προχωρούν, αν χρειάζεται, ακόμα και σε απεργία. Με δεδομένη αυτή τη θέση αρχών, εξακολουθεί πάντως να είναι παράδοξο ότι ακούμε σήμερα να διεκδικείται η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των μισθών, η ΑΤΑ, από μια κυβέρνηση η οποία την έχει ήδη αποκαταστήσει -έστω και εν μέρει- αφού η προηγούμενη διακυβέρνηση είχε αναγκαστεί να την καταργήσει και εξακολουθούν να γίνονται συνεννοήσεις για τη διεύρυνση της.
Ακόμα περισσότερο δημιουργείται απορία πώς δέκα μόλις μέρες πριν τις εκλογές γίνεται μια προσπάθεια να ασκηθεί πίεση μέσω απεργίας. Όπως ακριβώς το έθεσε προχτές και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τίθεται το ερώτημα: Σε ποιόν ασκείται πίεση με μια τέτοια απεργία;
Όσον αφορά τη λειτουργία εργαστηρίων δεξιοτήτων στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι ήδη παρέχεται στα σχολεία και πως μαζί με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση -όπως ορίζεται και από την πρόσφατη σχετική νομοθεσία- δίνεται η δυνατότητα να καλλιεργούνται σε ξεχωριστές θεματικές ενότητες και με πιο συστηματικό τρόπο τόσο η Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, όσο και ο Χρηματοοικονομικός Γραμματισμός.
Αναλυτικά:
Στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια από το σχολικό έτος 2023-2024, με συγκεκριμένη κατανομή χρόνου και σχεδιασμό, όπως αποφασίστηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, γίνονται συνεννοήσεις με το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και την Αστυνομία ούτως ώστε να εισαχθεί μια ενότητα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας.
Η σχετική αγωγή που ήδη παρέχεται σε σχολεία σχετικά με αυτό το θέμα, καθώς και η αξιοποίηση του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής της Αστυνομίας, θα ενταχθούν μέσα από συστηματικό ολοκληρωμένο προγραμματισμό στη λειτουργία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλα τα σχολεία. Είναι πράγματι πολύ σημαντικό από μικρής ηλικίας, τόσο για την προσωπική ασφάλεια τους, όσο και ως αυριανοί πολίτες και χρήστες μεταφορικών μέσων, τα παιδιά να ενημερώνονται και να τυγχάνουν αγωγής κυκλοφοριακής συνείδησης. Με αυτό τον τρόπο μπορεί το σχολείο να συμβάλει τόσο στην ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, όσο και στην δημόσια ασφάλεια και την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος των οδικών ατυχημάτων.
Επομένως, με την καινοτομία της λειτουργίας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μαζί με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση -όπως ορίζεται και από την πρόσφατη σχετική νομοθεσία- δίνεται η δυνατότητα να καλλιεργούνται σε ξεχωριστές θεματικές ενότητες και με πιο συστηματικό τρόπο τόσο η Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, όσο και ο Χρηματοοικονομικός Γραμματισμός (σύμφωνα και με την Εθνική Στρατηγική που υιοθετήθηκε πρόσφατα από το Υπουργικό Συμβούλιο), οι ψηφιακές δεξιότητες, η προστασία από εξαρτήσεις, η περιβαλλοντική εκπαίδευση, κ.ό.κ.