πριν 14 ώρες
Η Αννίτα Δημητρίου στο OMEGANEWS
πριν 16 ώρες
Δείτε απόψε στο OMEGANEWS (24 Απριλίου 2024)
πριν 2 μέρες
Χωρίς τέλος ο σάλος με το κατασκοπευτικό βαν της εταιρείας Wispear με έδρα τη Λάρνακα, του Ισραηλινού βετεράνου των μυστικών υπηρεσιών Tal Dilian, αφού η φημολογία γι αυτό και τη δράση του, δίνει και παίρνει.
Σε μια τελευταία εξέλιξη ο Αρχηγός της Αστυνομίας παραδέχθηκε μετά από συνάντηση στην οποία παρακάθισε το πρωί της Παρασκευής, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον ΓΓ του ΑΚΕΛ, ότι το Σώμα είχε κάποια συνεργασία με την εν λόγω εταιρεία, η φύση της οποίας ωστόσο, είναι τέτοια, που δεν επηρεάζει τις εν εξελίξει έρευνες για το θέμα.
Κι ενώ για το μυστηριώδες μαύρο όχημα των 9 εκατομμυρίων που αποτέλεσε την πέτρα του σκανδάλου γράφτηκαν πολλά, για τον ιδιοκτήτη του Tal Dilian οι πληροφορίες που είχαμε μέχρι τώρα ήταν κατά πολύ λιγότερες.
Ποιος είναι λοιπόν Tal Dilian;
Ψάχνοντας λίγο το παρελθόν του MrWispear, πέσαμε πάνω σε μια βιογραφική καταχώρηση του 2013 στην ιστοσελίδα ενός κολεγίου του Ισραήλ. Σύμφωνα με αυτή ο Tal Dilian μετράει 25 χρόνια εντυπωσιακής καριέρας στις ισραηλινές αμυντικές δυνάμεις, έχοντας διατελέσει διοικητής σε μια από τις τοπ μάχιμες μονάδες του στρατού στον τομέα της Τεχνολογίας. Σε ακαδημαικό επίπεδο, υπήρξε μέλος του Διεπιστημονικού Προγράμματος Εκλεκτών Φοιτητών του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ, έχοντας αποκτήσει πτυχία BA, LLB και MBA.
Ο Dilian ξεκίνησε την καριέρα το 1979, όταν υπηρέτησε ως μάχιμος σε μια Ειδική Μονάδα Αποστολών της Υπηρεσίας Πληροφοριών της Ισραηλινής Άμυνας.
Στη συγκεκριμένη μονάδα υπηρέτησε από διάφορες θέσεις φτάνοντας στη θέση του Υποδιοικητή.
Από το 1994 ξεκίνησε την υπηρεσία του στην Τεχνολογική Μονάδα της Ισραηλινής Υπηρεσίας Πληροφοριών, ενώ από το 1998 έως το 2002 κατείχε τη θέση του Διοικητή της συγκεκριμένης Μονάδας. Για τις υπηρεσίες του, του απονεμήθηκε εξάλλου το Βραβείο Αμύνης του Ισραήλ, η υψηλότερη διάκριση που μπορεί να λάβει ένα πρόσωπο για την συνεισφορά του στην ασφάλεια της χώρας.
Ως Διοικητής αυτής της μονάδας, ο Ισραηλινός βετεράνος είχε υπό την επίβλεψή του, προσωπικό αποτελούμενο από 1500 στρατιώτες και πολίτες καθώς και 700 μηχανικούς, ενώ διαχειριζόταν έναν ετήσιο προϋπολογισμό της τάξης των 150 εκατομμυρίων δολαρίων.
Υπό την ηγεσία του Tal Dilian, η Μονάδα ανέπτυξε μια στρατηγική τόσο για τα μακροπρόθεσμα όσο και για τα βραχυπρόθεσμα προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης, ενώ ο ίδιος συντόνιζε πολυάριθμα υπερσύγχρονα έργα τεχνολογικής καινοτομίας.
Όταν ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία το 2002 συνέχισε να διατηρεί επαφές με τους οργανισμούς πληροφοριών και τεχνολογίας της ισραηλινής Υπηρεσίας Άμυνας (IDF).
Παράλληλα ίδρυσε αρκετούς επιτυχημένους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, ενώ ήταν ο πρωτεργάτης και ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για μειονεκτούντες νέους, το οποίο εγκρίθηκε από τον πρωθυπουργό του Ισραήλ ως εθνικό σχέδιο. Ο Τal Dilian έχει υπήρξε επίσης συνιδρυτής και ανώτερος διευθυντής σε στρατηγικά έργα περιφερειακής ανάπτυξης στο Negev και το Galil (Daroma & Zafona), τα οποία το 2013 πήραν το δρόμο της υλοποίησης.
Στο βιογραφικό του Ισραηλινού βετεράνου αναφέρεται επίσης πως από το 2005 ίδρυσε με εταίρους του τέσσερις εταιρείες Start-Up, αλλά και ένα επενδυτικό ταμείο με την ονομασία “ORR VENTURE 1” προκειμένου να διοχετευτούν επενδυτικά κεφάλαια στις εταιρείες αυτές.
Το 2009 ο Τal Dilian υπηρέτησε ως επικεφαλής αρχιτέκτονας ασφάλειας σε μία αμερικάνικη εταιρεία και κατά το έτος 2010 κατείχε τη θέση του ειδικού συμβούλου του προέδρου μία άλλης ασιατικής εταιρείας. Υπήρξε εξάλλου μέλος του ΔΣ σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες 3D εκτύπωσης παγκοσμίως.
Το 2009 ο Tal Dilian ίδρυσε με τους συνεργάτες του την εταιρεία Circles Technologies Ltd, η οποία ειδικευόταν στο τομέα της HLS, και ακολούθησε η Wispear που ήρθε στο κυπριακό προσκήνιο τις τελευταίες μέρες αφού σε αυτή ανήκει και το περιβόητο βαν των 9 εκατομμυρίων.
Όταν το βαν βρέθηκε σε έκθεση του εξωτερικού
Αρχές του 2019 το πολυσυζητημένο μαύρο βαν βρέθηκε στη διεθνή έκθεση Index 2019 που έγινε στο Ντουμπάι, και για αυτό είχε μιλήσει τότε ο Ισραηλινός βετεράνος.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «The National», ο Dilian είχε πει για το βαν πως πρόκειται για ένα όχημα εξοπλισμένο με υψηλότατη τεχνολογία κατασκοπείας, ικανή να ακούει στόχους, να μπλοκάρει επικοινωνίες και να παγιδεύει τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές από 200 μέτρα απόσταση. Καθένα από αυτά τα οχήματα, σημείωνε, είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ζητούνται από τις υπηρεσίες πληροφοριών. Εξάλλου, όπως είχε αναφέρει, στην εταιρεία του εργοδοτεί δύο άτομα αποκλειστικά και μόνο για να μετατρέπουν το εξωτερικό των κατασκοπευτικών του οχημάτων, ώστε αυτά να φαίνονται παλιά και ταλαιπωρημένα και να μην δίνουν στόχο.