Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019 LIVE ΤΡΟΧΟΣ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ | 20:10 OMEGA NEWS LIVE

Ο Γαλαξίας μας μοιάζει με κλεψύδρα-Έχουμε πάνω και κάτω δύο φυσαλίδες που εκπέμπουν ραδιοκύματα

Διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε μια από τις μεγαλύτερες έως σήμερα δομές που έχει παρατηρηθεί στον γαλαξία μας. Πρόκειται για ένα ζεύγος συμμετρικών δίδυμων «μπαλονιών» που βρίσκονται πάνω και κάτω από το κέντρο του γαλαξία μας, μοιάζοντας από κοινού με μια κλεψύδρα.

Κάθε «φυσαλίδα», που εκπέμπει ραδιοκύματα, έχει ύψος εκατοντάδες έτη φωτός, πολύ μεγαλύτερο από οτιδήποτε άλλο έχει βρεθεί στην κεντρική περιοχή του γαλαξία μας, σε απόσταση περίπου 25.000 ετών φωτός από τη Γη.

Οι δύο δομές πιθανώς προέρχονται από κάποια βίαιη έκρηξη κοντά στην κεντρική μαύρη τρύπα του γαλαξία μας πριν αρκετά εκατομμύρια χρόνια, η οποία διαπέρασε το μεσοαστρικό χώρο προς αντίθετες κατευθύνσεις. Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον Ίαν Χέιγουντ του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", χρησιμοποίησαν για την ανακάλυψη το νέο ραδιοτηλεσκόπιο MeerKAT στη Νότια Αφρική.

«Το κέντρο του γαλαξία μας είναι ήσυχο, σχετικά με άλλους γαλαξίες που έχουν πολύ ενεργές κεντρικές μαύρες τρύπες. Ακόμη κι έτσι όμως, η κεντρική μαύρη τρύπα του γαλαξία μας μπορεί κατά καιρούς να γίνει ασυνήθιστα δραστήρια, καταβροχθίζοντας τεράστιες ποσότητες σκόνης και ύλης. Είναι πιθανό ότι ένα τέτοιο φρενιτιώδες 'γεύμα' πυροδότησε ισχυρές εκρήξεις που 'φούσκωσαν' αυτή τη δομή που έως τώρα δεν είχε γίνει αντιληπτή», δήλωσε ο Χέιγουντ.

Τα «μπαλόνια» είχαν παραμείνει αόρατα, καθώς κρύβονταν από τα πυκνά νέφη σκόνης και την εκτυφλωτική λάμψη των εκπομπών από το γαλαξιακό κέντρο. Όμως το MeerKAT, που κάνει παρατηρήσεις σε μήκη κύματος κοντά στα 23 εκατοστά, ήταν σε θέση για πρώτη φορά να «δει» τα ραδιοκύματα από τις δύο κρυμμένες δομές.

Η περιοχή γύρω από τη μαύρη τρύπα του γαλαξία μας κρύβει πολλά μυστήρια. Σε αυτά προστέθηκε τώρα άλλο ένα με τη νέα ανακάλυψη. Τα δύο εν λόγω «ραδιο-μπαλόνια» φαίνεται να περικλείουν πάνω από 100 μυστηριώδη μεγάλης κλίμακας μαγνητικά «νήματα», που είχαν ανακαλυφθεί στη δεκαετία του 1980 ότι διατρέχουν την κεντρική περιοχή του γαλαξία. Η προέλευση αυτών των «νημάτων», που έχουν μήκος δεκάδων ετών φωτός και πλάτος ενός έτους φωτός, παραμένει άγνωστη μέχρι σήμερα. Οι επιστήμονες θεωρούν πιθανό πως η ίδια πηγή δημιούργησε τα μαγνητικά «νήματα» και τις «ραδιο-φυσαλίδες».

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προσοχή: Χάθηκαν τα ίχνη 27χρονης στη Λευκωσία

Έφηβη ζει τη δική της «Μέρα της Μαρμότας»: Χάνει τη μνήμη της κάθε δύο ώρες

Μπαίνουν και οι καθηγητές στον χορό των απεργιών

Τα πρώτα ευρήματα για τις επιθέσεις σε σαουδαραβικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις – Τρελή κούρσα των τιμών

Ο βιαστής της Κέρκυρας με είχε αιχμάλωτη 14 ώρες και με βίασε πέντε φορές, εξομολογείται θύμα του

Ο Σεμέδο προπονείται κανονικά και θέλει να παίξει με Τότεναμ!

Ελεγκτική Υπηρεσία: 84 ΠΕΠ υπέβαλαν εκπρόθεσμα φορολογική δήλωση, σε 2 δεν επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο

Μια ανάσα πριν το απόλυτο ρεκόρ βροχών η Κύπρος – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στο kitasweather

Πληροφορίες απο τον Χάρη Γεργιάδη για τους μισθούς των κληρικών ζητά η Βουλή

«Ο γιος μας μετάνιωσε και ζητάμε συγνώμη»-  Ιδού η επιστολή του πατέρα του 16χρονου που κατέβασε τη σημαία  στη Λύση

Νέα σημαία της Τουρκίας πήρε στο σχολείο στη Λύση ο «πρωθυπουργός» Τατάρ

Τα εισιτήρια για το Σεβίλλη-ΑΠΟΕΛ

Κλιμακώνεται η ένταση: Το Ιράν συνέλαβε πλοίο για παράνομη διακίνηση καυσίμου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Προβλήματα στη διασφάλιση των δικαιωμάτων του παιδιού διαπιστώνει η Επ. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Μάνα και κόρη για σύλληψη στη Μόρφου: «Δεν μας πήγαν δικαστήριο  - Πήραν μόνο τα κινητά μας»

Βίντεο:  Τρένο εμβολίζει παγιδευμένο στις ράγες λεωφορείο

Ανήλικοι που εμπλέκονται σε σοβαρά εγκλήματα στην Κύπρο –  Τι λένε οι αριθμοί

Μπαίνει χειρουργείο ο Φουστάρ!

Ξέσπασε σε κλάματα ο Κύπριος ηθοποιός στον αέρα - «Εν τζιαι ήθελα να τον κλαμουρίσω»