Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020 LIVE ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ | 03:20 UNA ΦΑΤΣΑ LIVE

Απρόσμενα μεγάλη μαύρη τρύπα ανακαλύφθηκε στον γαλαξία μας

Κινέζοι επιστήμονες ανακάλυψαν στον γαλαξία μας μια μαύρη τρύπα τόσο μεγάλη για το είδος της, για τη δημιουργία της οποίας δεν υπάρχουν επιστημονικές εξηγήσεις μέχρι στιγμής. Η μαύρη τρύπα με την ονομασία LB-1 κινείται γύρω από ένα άστρο, απέχει περίπου 15.000 έτη φωτός από τη Γη και έχει μάζα περίπου 70 φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο.

Οι αστρονόμοι του Εθνικού Αστρονομικού Παρατηρητηρίου της Κίνας και της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών, με επικεφαλής τον Λίου Τζιφένγκ, έκαναν την ανακάλυψη με το κινεζικό τηλεσκόπιο LAMOST και τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature".

Η LB-1 ανήκει στην κατηγορία των αστρικών μαύρων οπών, δηλαδή σχηματίσθηκε μετά από την έκρηξη και τη βαρυτική κατάρρευση ενός μεγάλου άστρου. Έως τώρα οι επιστήμονες πίστευαν ότι τέτοιου είδους μαύρες τρύπες δεν φθάνουν σε μέγεθος μεγαλύτερο από 20 φορές σε σχέση με τον Ήλιο.

«Μαύρες τρύπες με τέτοια μάζα δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν στο γαλαξία μας, σύμφωνα με τα περισσότερα υπάρχοντα μοντέλα αστρικής εξέλιξης. Η LB-1 έχει διπλάσια μάζα από αυτή που θεωρούσαμε δυνατή. Τώρα οι επιστήμονες πρέπει να αντιμετωπίσουν την πρόκληση να εξηγήσουν τη δημιουργία της», δήλωσε ο Τζιφένγκ.

Μια πιθανότητα είναι ότι πρόκειται για δύο μαύρες τρύπες σε κοντινή τροχιά η μία γύρω από την άλλη και όχι μια μόνο μαύρη τρύπα. Μαύρες τρύπες σαν τη LB-1, αλλά μικρότερες σε μέγεθος, θεωρούνται κοινές στο γαλαξία μας (φθάνουν ίσως τα 100 εκατομμύρια σύμφωνα με μια εκτίμηση), αλλά σπάνια εντοπίζονται, επειδή -αντίθετα με άλλα είδη μαύρων οπών- συνήθως δεν εκπέμπουν ακτίνες-Χ. Όσες έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα (περίπου δύο δεκάδες) έχουν όλες μάζες κάτω των 30 ήλιων.

Παρόλα αυτά, η LB-1, αν και η μεγαλύτερη έως τώρα αστρική μαύρη τρύπα στο γαλαξία μας, είναι πολύ μικρότερη από τις μαύρες τρύπες που υπάρχουν στα κέντρα γαλαξιών (και του δικού μας) και οι οποίες έχουν μάζες εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ήλιων.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εξαφάνιση μικρής Μαντλίν: Αυτός είναι ο 43χρονος παιδόφιλος - Γεμάτο βιασμούς, ναρκωτικά και διαρρήξεις το μητρώο του

Απόρριψη από το Ανώτατο των αναφορών του Προέδρου για υποθέσεις και υποθήκη ακινήτων

Δύο οι μεγάλοι τυχεροί των 11.000.000 εκ. ευρώ της κλήρωσης του Τζόκερ – Άλλοι 6 τυχεροί στην δεύτερη κατηγορία

ΤΖΟΚΕΡ: Δείτε τους τυχερούς αριθμούς για τα πάνω από 11.500.000 εκ. ευρώ - ΠΙΝΑΚΑΣ

Εντοπίστηκε η 33χρονη που εξαφανίστηκε στην Πάφο

«Έπεσαν» υπογραφές, έπονται ανακοινώσεις

«OMEGA TROLL SHOW»: Έτσι έκαναν πρεμιέρα ο Μαρίνος και ο Κωνσταντίνος

Διοικητής KTK: Δώσαμε χρόνο σε τράπεζες και οικονομία για αντιμετώπιση της κρίσης

Δεν το βάζουν κάτω οι Τουρκοκύπριοι που εργάζονται στις ελεύθερες περιοχές – Νέα οργισμένη διαμαρτυρία

Σε πολιτικά «παιχνίδια» στα κατεχόμενα σκαλώνει το θέμα των οδοφραγμάτων

Καρούσος: Εντατικοποιούνται οι προσπάθειες για ανάκαμψη της αεροπορικής συνδεσιμότητας

ΓΚΕΛΑ και για την Μπενφίκα!

Μαριέττα Χρουσαλά: Θα έβλεπα τον εαυτό μου κριτή στο GNTM